Mustang Müsli Original

G

GallantSpecial

Jag ger min häst detta foder, men "kompletterar" med betfor, Hoof Aid (på inrådan av hovslagare) samt vitlök (pga lätt hosta, kanske hjälper?). Men jag vill ändå höra från er andra som ger Mustang Müsli Original...

Hur tycker ni att era hästar svara på detta foder? Jämna, fina i hullet? Fina i hårremmen och bra hovar? Brukar ni komplettera med andra källor eller tycker ni att det räcker med endast müsli?

Jag har aldrig gett endast müslin så därför undrar jag hur ni tycker att det är och funkar i vardagen som enda foder... I övrigt älskar både hästen och jag detta foder och hittills så verkar det funka bra, men jag har ju som sagt aldrig gett det som enda fodret (utöver hö såklart).

Tacksam för svar! :)

Sv: Mustang Müsli Original

min häst fick bara musli o hö när hon gick ner mkt i vikt o ej svarade på andra produkter. Nu kör jag bara på det o hon är fin o blank o precis lagom i hull. dessutom är det ju väldigt smakligt eftersom det inte innehåller örter som många andra sådana foder gör.
dessa brukar hästar ledsna på men än älskar hon sitt musli

Tack för svaret! :)

Skönt att höra att det funkar lika fint med enbart mülsi. Att hästar gillar det har jag märkt. Varenda smula (även dom mikroskopiska ;)) äts upp varje gång och det är ett bra betyg tycker jag. :)

Ingen fler som har några erfarenheter att dela med sig av? :bump:

*puttar*

Är det verkligen bara jag och en till på hela Buke som använder Mustang Müsli? :confused: ;)

Har tidigare gett det men ger nu protein+ istället.

Jag gav inga tillskott, mustang innehåller ju redan biotin så varför tillföra mer? Min häst har fått bättre fötter sedan jag började ge kraftfoder med biotin i.

Jag har periodvis jobbat extra i en foderbutik och jag vet att många kunder med magra/svårfödda hästar är nöjda med Mustangs sortiment

Ja, ang biotinet så gör jag bara som min hovslagare säger. Hon är mkt kunnig så jag litar på henne! :)

Det var ju skönt att höra att många är nöjda! Då behöver jag alltså inte oroa mig när jag nu till hösten börjar fodra med enbart Mustang Müsli! :)

Förra vintern så åt alla avelshästarna + kaninerna Mustang Musli orginal och jag var väldigt nöjd med det. Beroende på vad årets analys av grovfodret visar så kommer jag att köpa in Mustang igen. Nu under sommaren så är det Eggersmann som köps in mest för att jag inte orkar jaga rätt på en leverantör. Förra året köpte jag in en pall åt gången.

Vet nu ej vad Hoof Aid innehåller, men jag är föga imponerad av Biotin- för att inte säga helt verkningslöst.
Har gett Steel Joint i 8 år nu o det blev verkligen en stor skillnad, men ger det även för resten av kroppens uppbyggnad.

fast vet din hovslagare om att hästen redan får biotin från mustangen? att dubbla verkar lite onödigt.

Hon vet. Som sagt litar jag på henne.

Jag vill tacka för svaren jag fått och eftersom alla verkar nöjda så fortsätter jag med Mustang. Gillar själva grejen med müsli eftersom man ser vad man ger och dessutom älskar han det! :love:

Tack! :)

Jag använder oxå mustang musli original och både jag och hästen är nöjda! :)

En annan fråga:
Innehåller mustang orginal och mustang musli orginal linfrö?
På deras hemsida står det först:
"3. Linfrö ingår i Active, Breed och Protein Plus för att balansera ömtåliga magar."[/I]

Men sedan står det när man klickar på mustang orginal:
"Linfrö ingår också eftersom det stärker upp hästen grovtarm med en skyddande gel."

Det står dock inget om linfrön på mustang orginal musli.
Nå, hur är det?

Jag ger müsli för att då ser man vad man ger och slipper konstiga bindmedel (som man hör om här och där) dessutom så älskar hästen det, så varför inte? :)

Känns tryggt på nåt sätt att se alla ingredienser och kunna se och skilja på olika saker "här är morotsbiten, här är majsen, här är kornet" osv. Det är väl det bästa tycker jag. Inga konstiga malda överblivna saker. Inte för att jag tror att det är så mycket mystiska saker i pelletsen, men... Så tänker jag iaf!

Ang linfröet, så har du väl svaret på deras hemsida?

Använder både Mustang musli och Mustangs pellets, båda är himla bra till heta hästar då de inte innehåller havre.

Jag ger müsli för att då ser man vad man ger och slipper konstiga bindmedel (som man hör om här och där) dessutom så älskar hästen det, så varför inte? :)

Känns tryggt på nåt sätt att se alla ingredienser och kunna se och skilja på olika saker "här är morotsbiten, här är majsen, här är kornet" osv. Det är väl det bästa tycker jag. Inga konstiga malda överblivna saker. Inte för att jag tror att det är så mycket mystiska saker i pelletsen, men... Så tänker jag iaf!

Ang linfröet, så har du väl svaret på deras hemsida?

Nej, det står ju olika på hemsidan.
På ett ställe står det att det INTE ingår i orginal,
men på ett annat att det gör det.
Så jag undrar om ngn som fodrar med det kan svara på det.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, min häst är ganska så mager, man ser revbenen. Han får fritillgång till hö, 1 liter müsli original och lite över 1 liter lucerne...
Svar
6
· Visningar
1 841
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
1 071
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
2 044
Senast: Maniac123
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 437
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka