E

Engla

Har hört talas om Müsli men har aldrig stött på det själv. Nu blev jag rekomenderad att köpa det och har inte någon koll.

Vad finns det för märken, vad kostar det?

Fördelar och nackdelar?

Sv: Müsli

Det finns ett otaliga märken. Krafft och Hippo säljer musli..men det är ju bara att googla så hittar du hur mycket som helst.

Sv: Müsli

musli har en tendens att "dela upp sig" i fodersäckarna.. eftersom att den består av många olika sorter.. säg att muslin består av havre, korn och majs (bara ett exempel) så hamnar kanske havren längst ner, kornet i mitten och majsen längst upp.. resultatet blir att du ena dagen kanske bara ger hästen majs och senare bara havre...
personligen så tycker jag av denna anledningen bättre om pelleterat färdigfoder.. =)

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
1 011
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: screen
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
536
Senast: Leeelot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama