Muskler vid manken?

Sv: Muskler vid manken?

är du säker på att hästen din bara inte blivit fetare, då är det lätt att fettet lägger sig på ryggen och manken försvinner.

har samma problem med min säl.
allt glider, men det beror inte bara på manken utan ochså sadelgjordsläget.
har gett upp och köpt bomlöst, den glider lite den med men är bättre för hästen. magen puttar fram sadelgjorden.

den enda sadel som legat still gjorde det pga av att den inte passade alls. det var djupa hål på var sida om manken som höll sadeln på plats. dessutom inga ryggmuskler att tala om.
nu när han är rundare över ryggen muskler+ fett så är det svårt.

vad är det för bomlös du har?
har man svårt att hitta passande sadel är bomlös ett bra alternativ till hästen smalnat/musklat klart sig, bra att ha som komplement till en bomsadel med tex efter betet m.m

jag har en kari flex, jag är halvnöjd men funkar på hästen.
hamnar lite för långt bak i den, skall jag sitta längre fram så går sadeln upp för mycket vilket gör det obekvämt.
det är lite soffvarning, men den är stabilare än jag trodde den skulle vara vilket är ett plus

Ja jag har kollat på den jag också. Tyvärr är den väl lite för dyr. Men den verkar ju funka riktigt bra!

Ja absolut har dent med sadelgjordsläget att göra också. Men jag försöker nu liksom gå bakvägen och bygga upp manken, så att det kanske blir lite lättare.

Jag har också provat en bomlös - topreiter. Dock var det ett tag sen då hon faktiskt var tjockare. Så man kanske ska ge bomlös en chans till!

jag gillar inte tops reiters så himla smal kanal och så stel att sitta i sen hamnar man i stolsits:(

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Utrustning Trodde aldrig jag skulle posta en sån här tråd med bild med en sadel på hästens rygg, vet hur svårt det är att sia ngt.... Nu gör jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 943
Senast: caballus
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 283
Senast: Aifos
·
Utrustning Jag har nyligen köpt en häst, väldigt roligt naturligtvis, men problemen började direkt när jag skulle börja leta efter en passande...
Svar
17
· Visningar
2 599
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Photoshop hjälp
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur