Muskelömhet i ländryggen...

vensville

Trådstartare
Jag vet besiktigade min häst igår, allt såg bra ut men han ömmade i ländryggen, vet sa att han hade en muskel inflammation på gång i ländryggen, vanligt på hopphästar sa han, o min e en hopphäst :crazy:. Nu ska han gå i sjukhage i 14 dagar och få piller mot inflammationen, b-vitamin, och bli smord med kamfersalva o ha täcke, även om de e så här varmt :(, bara för att de va viktigt att han inte blev nedkyld på ryggen. Har ni någon erfarenhet kring ländryggsproblem??
Behöver lite tips, för han ska inte stå helt stilla utan gärna få gå promenader.

Sv: Muskelömhet i ländryggen...

Om hästen har problem med musklerna i ländryggen så blir jag genast mycket vaksam på knälederna. Det brukar hänga ihop...

Sv: Muskelömhet i ländryggen...

Min häst fick muskelinflamation i ländryggen en senhöst för några år sedan. Jag red inte på två veckor men var ute och promenerade, joggade och tömkörde för att hålla honom någorlunda igång (två veckor är ingen lång tid egentligen). Hade täcke på hästen i princip hela tiden för att han inte skulle bli kall. Efter två veckor hade det blivit mycket bättre men än idag är jag försiktig med att musklerna inte ska bli nerkylda, vare sig det gäller länden eller resterande av hästen. Ska tillägga att detta aldrig kommit tillbaka igen. Lycka till med pållen :)

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 097
Senast: Bee
·
Hästvård Min häst är halt sedan i februari och vet har bedömt att det i princip inte finns något att göra. Jag är så kluven i hur jag ska göra... 2
Svar
27
· Visningar
5 322
Senast: mackan
·
Ridning Har sett att det finns många andra trådar om igångsättning efter skada/vila, men känner ändå att jag inte riktigt blir klok på hur jag...
Svar
2
· Visningar
1 221
Senast: Rubinen
·
Hästvård Väldigt länge sen jag skrev här men nu skulle jag vilja höra era åsikter och kanske någon som haft samma/likande pronblem med sin häst...
Svar
7
· Visningar
2 311
Senast: Vinja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka