muskelknutor?

C

Cezza93

för cirka en till två veckor sedan fick min häst små knutor på ryggen där sadlen ska sitta. min kompis sa att det är muskelknutor stämmer det? och om det är det hur ska jag isåfall få bort dem? tacksam för svar!

Sv: muskelknutor?

Håller mer för troligt att det är inflammerade hårsäckar. Har för mig att man exvis kan använda alsolsprit.

Är väl lite svårt att säga exakt att det är muskelknutor? Skulle ju kunna vara att den är allergisk mot tvättmedlet du använt till schabraken, eller att sadeln inte passar.
Min kompis häst hade många knutor på ryggen och de visste väl inte exakt vad det var för nåt. Men hon bytte schabrak typ varannan dag och hade allergivänligt tvättmedel och "tvättade" med ngt medel (rengöring för hud/sterilt) med bomullstussar efter att hon ridit.

Muskelknutor låter ju tokigt... vad kan det bero på, om hästen spänner sig kanske?

Baddar med. Och var noga med att ha rena vojlocker eller schabrak som hoppis skriver.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
873
Senast: skogaliten
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 054
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka