Murad kant eller ej??

Scata

Trådstartare
Jag håller på att bygga ett garage + carport, men har fastnat vid grunden :crazy:
Jag vill gärna höra era erfarenheter, eller ni som redan har garage - hur är det gjort?? Har ni en murad kant ovanpå den gjutna plattan eller är det bara en träsyll direkt på? För och nackdelar?

Hjälp mig please....

Sv: Murad kant eller ej??

Min byggnadsingenjör till sambo säger att det är lugnt att lägga syllen på plattan om det är ordentligt grusat runt. Är det gräs/jord runt så stänker regnvatten upp på träpanelen och ger större risk för rötskador. Då kan man mura upp två varv med lättklinkerblock för att undvika det.

Aha :idea: det är stänket man vill komma undan med murad kant - tack för info!
Jag har lagt asfalt runt (lyxigt värre :love:) - då bör jag alltså mura ett par varv först. Jag antar att det stänker en del från det underlaget...

Ja, är det asfalt runt är det en god idé att mura upp ett par varv. Speciellt om du har tvivelaktigt fall på asfalten från grunden.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
435
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
731
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix