munkpeppar till hingstig valack?!

Sv: munkpeppar till hingstig valack?!

Hur mycket ger du per dag?

Jag har provat munkpeppar på mitt oväder till valack utan några resultat, han blev snarare värre av det:crazy:

Jag ger honom nu Equistro Equilise, som ges till stresskänsliga hästar och till dom som har svårt att bibehålla en lugn psykisk grundnivå.

Han har lugnat ner sig betydligt mycket, ger honom ett mått om dan ca. 20g:)

Kan man beställa de på nätet nåntans?

PM:a mig gärna med! Är jätteintresserad av de. Har ett sto som är väldigt lättstressad och nervös.

ett mått haha, vet inte hur mkt det är men kanske 1-2 msk? kan kolla imorn.

Hej!

Jag har en vallack som jag ger munkpeppar till och det funkar kanon. Innan jag började ge munkpeppar så kunde han inte gå med ston pga att han blev som en hingst kunde tom betäcka o jätte jobbig att hantera.
Nu går han ihop med ett sto sen 2 år tillbaka och det fungerar jättebra, inge hingstig alls.
Han var också lite svår o få i munkpepparn m jag fick börja m lite i taget så han fick vänja sig + att lägga det i betforen så det blöttes upp tillsammans.

mvh flisa

Jag frågade aldrig varför man inte fick tävla efter P-sprutan. Men jag antar att man räknar hästen som dopad. Och visst sprider man inte ut att man sprutat hästen, så kan man säkert tävla vidare på små klubbtävlingar där man inte behöver uppge vacin osv..

Kolla på Hippo K9 på nätet. Man ska tydligen ge 15 g per dag i ca 4 veckor, engångsdos. Du kan nog ringa till Hippo och få råd. Lycka till!

OJ, inte tävla mer? Varför inte det då? Min häst och jag är ett tävlingsekipage...hur gör jag då?

Jag skulle prova munkpeppar istället för P-spruta för det är snabbverkande men det kommer ofta inte åt den obalans som förorsakade hormonsymtomet men det är en bra quickstart i många fall - utan karens

Har stor erfarenhet av att sådant som är bra för slemhinnorna spec i mage och tarm gör hästarna lugna och harmoniska med bättre immunförsvar.

Liknande trådar

Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
637
Senast: Leeelot
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 124
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
351
Senast: Bison
·
Hästvård Hej. Någon som har något förslag på vad detta kan vara, har telefontid på måndag med veterinären. Har en äldre vbl valack, är inte...
Svar
9
· Visningar
739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka