munkpeppar till hingstig valack?!

Sv: munkpeppar till hingstig valack?!

En i mitt stall gör det. Men han ser inte någon skillnad.

Evelina

Ja, men till hingstigt sto. Mycket bra resultat för mig7oss. MEN, det garanterar INTE att det får samma resultat på alla individer. Testa kan du göra.

Jag kastrerade en 10-årig hingst som var extremt hingstig och i förebyggande syfte gav jag munkpeppar efter kastrationen för att så småningom kunna släppa ihop honom med andra hästar. Ihop släppet gick verkligen över förväntan, kunde tom från början gå ihop valacker, vilket jag aldrig hade trott.

Är ju inte helt säker på munkpepparens inverkan men med tanke på hur häst ilsk han tidigare varit så måste det hjälpt, bara klippa kulorna sådär kan inte vara hela sanningen.

Gick det bra att få eran häst att äta det? min gillade det inte och lämnade all mat i krubban fast han är en gluppsk ponny.

Okej ja då kanske det inte är helt bortkastat att prova då iaf. Hur mycket ska man ge per måltid?

Vill fortfarande ha råd ang. HUR man får i sin häst denna ört. Min vägrar äta...

Var får man tag i det? och finns det något som har fått se "oönskade effekter" (:D) när de gett det till sin häst.

Har precis köpt en valack som är rätt hingstiig och känns som om de skulle passa honom bra. Kan de användas mot något annat än just "hingstigheten"?

Jag funderar på att prova detta till mitt sto som har det lite jobbigt imellanåt med brunsten, har någon provat det till sitt sto, hur resulterade det sig?

Jag rådfrågade en veterinär om det fanns något man kunde göra för att få bukt med hormonerna. Hon sa att munkpeppar inte fungerar. Däremot fanns det något som hetter P-spruta. ger du det till din häst lugnar den sig. men du får aldrig mer tävla med den hästen. Inte änns små klubbtävlingar :crazy:

OJ, inte tävla mer? Varför inte det då? Min häst och jag är ett tävlingsekipage...hur gör jag då?

klassas det som dopning då elr?

Hur ska de som har klubbtävlingar veta hurvida man gett sin häst p-spruta eller inte?

Hej Jenny:)
Det är säkerligen värt att prova! Åk till kåce annars å kolla, dom har nått som heter stropy mare.. kanske kan funka till din flicka?

Fortfarande ingen som vet hur ja ska få i hästrackaren munkpeppar??

mitt sto äter de, började äta i maj nångång o har ätit framtills för några veckor sen då jag slutade, pepparn sitter i några veckor även fast man har slutat o nu börjar det märkas..hon är inte samma häst. jättetjurig mot andra hästar, kaxig och mer dominant mot mig. har börjat ge det igen.:p

blanda med antingen mkt betfor men kan inte äta de,som min som blir jättehet på betfor, blandar ja det med lusernhack.

Liknande trådar

Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
637
Senast: Leeelot
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 124
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
351
Senast: Bison
·
Hästvård Hej. Någon som har något förslag på vad detta kan vara, har telefontid på måndag med veterinären. Har en äldre vbl valack, är inte...
Svar
9
· Visningar
739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka