Munkpeppar mot PMS besvär?

M

malört

Har ett sto som är grinig vid brunst och undrar om munkpeppar kan hjälpa.
Nån som provat?? Finns det biverkningar??

Kan fungera och inte fungera. På min häst fungerade det utmärkt. Men det är som med alla individer...en del saker fungerar på den ena, men inte på den andra. Du får testa dig fram. Ungefär som med oss människor, min huvudvärk botas av alvedon, men inte på min syrra...o.s.v...

kan även hjälpa me homeopati! :idea:
kan inte rekommendera något bestämt medel, man måste bedöma hästen som helhet i sånna fall, men kontakta en häst/djurhomeopat nära dig! :)

Liknande trådar

Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
610
Senast: Leeelot
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 372
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
548
Senast: FrDrake
·
Hästvård Jag har en valack och en hingst sedan tidigare, men detta är mitt första sto och.. hej och hå! Helt annan grej. 😅 Mycket starka känslor...
Svar
17
· Visningar
3 040
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka