Munkpeppar året om?

janna

Trådstartare
Jag undrar om det är någon som vet om man kan ge munkpeppar året om? Jag har hört att hästar kan bli "immuna" om man gör så, men hur är det egentligen :confused:

Tacksam för svar :)

Sv: Munkpeppar året om?

Fast grejen med munkpeppar är ju att ge en period och därefter ska ju hormonerna stabiliserats. Tvingas man ge året om borde man nog söka andra vägar att gå.

Sv: Munkpeppar året om?

Jo jag vet, men jag undrar ändå om det är "sant" att hästar kan bli "immuna" om det ges året om :)

Min häst får munkpeppar under brunstperioden, så jag har alltså inte tänkt ge henne året om, jag är mest intresserad av att veta :D

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
543
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Vad behöver man egentligen ge till sin häst utöver grovfoder såsom hösilage?
Svar
3
· Visningar
244
Senast: skogaliten
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
653
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30