Mullvadsj*vlar!

Rugge

Trådstartare
Är riktigt trött på dessa djur
Må vara små och söta, men de förstör ju gräsmattan
Stora svarta högar och en hund som jämt kommer in med leriga tassar.

Under 7 månaders tid har jag fångar 3 st i fällor, men det kommer hela tiden nya individer som verkar överta den förras gångar/revier.
Har en såndär mullvadsskrämma, men den verkar inte ha någon effekt.

Någon har tips på vad som kan tänkas hålla dem borta?
Gräva ner hundskit i hålen/gångarna?

Är riktigt trött på dessa djur
Må vara små och söta, men de förstör ju gräsmattan
Stora svarta högar och en hund som jämt kommer in med leriga tassar.

Under 7 månaders tid har jag fångar 3 st i fällor, men det kommer hela tiden nya individer som verkar överta den förras gångar/revier.
Har en såndär mullvadsskrämma, men den verkar inte ha någon effekt.

Någon har tips på vad som kan tänkas hålla dem borta?
Gräva ner hundskit i hålen/gångarna?
Jag har hört att det ska fungera att gräva ner flaskor i hålen så när det blåser bildas ett ljud de tycker illa om då de har en mycket god hörsel. Jag skulle dock vara rädd att flaskorna går sönder och man får glas i gräsmattan istället, men om man håller reda på var de är så kan man ju lyfta upp dem när man behöver klippa gräset. :idea:

Jag har hört att det ska fungera att gräva ner flaskor i hålen så när det blåser bildas ett ljud de tycker illa om då de har en mycket god hörsel. Jag skulle dock vara rädd att flaskorna går sönder och man får glas i gräsmattan istället, men om man håller reda på var de är så kan man ju lyfta upp dem när man behöver klippa gräset. :idea:

Kanske funkar med PET flaskor också?

Använde detta i sommarstugan när gräsmattan där blivit invaderad.

Det funkade utmärkt men grannarna hade jättekul åt vårt ovanliga odlingsprojekt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 415
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·
Trädgård & Växter Många frågor från en som är totalt obevandrad inom trädgårdar med tillbehör. Jag har en tomt, som är kanske 3000 kvm, eller något i den...
2
Svar
28
· Visningar
5 250
Senast: Bebben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar