Mule full av getingstick!

Fraggel_Tess

Trådstartare
Min mördarponny har gjort det igen. Hon har hittat ett jordgetingsbo och totalförstört det och är nu prickig på hela mulen men inte svullen eller mår dåligt. Det har hänt en gång för två år sen.

Hur länge bör man vara vaksam och titta till henne?

Hon verkar må precis som vanligt dvs bra förutom att mulen har prickar efter små stick. Ingen feber och inga andra symptomer finnes!

Sv: Mule full av getingstick!

Hej hände mitt ena sto en gång och jag tillkalla vet men så länge hästen inte blir svullen eller har feber och verkar vara som den brukar så ska man bara avvakta. När dom får stick så om det blir någon allergisk reaktion så händer det ganska snabbt. innom en tim. Men man ska alltid hålla ett extra öga på dom :smirk:

Sv: Mule full av getingstick!

Inga symptomer idag heller på att hon skulle må dåligt utan äter och beter sig helt normalt. Tror också som du säger att det blir snabb reaktion om de blir stuckna och inte tål det.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 390
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 272
Senast: lizzie
·
Hundträning Har länge läst på buke men aldrig postat något. Men känner lite att situationen är ohållbar här hemma nu, so here it goes. Jag har två...
Svar
5
· Visningar
1 573
Senast: Caps
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025

Hästrelaterat