K

Koko_

Min sköthäst har en vit halvstrumpa på högerbak där hon alltid drabbas av mugg, varje år i ca 6 år nu. Har hört flera som sagt att hon drabbas lättare av det eftersom att hon är ljus i huden ? :confused: Någon som vet om det stämmer eller inte stämmer ?

Det finns inga bevis på att hästar med vita ben drabbas lättare (enligt vet.).
Men jag har alltid haft problem på de vita benen...

Jag har också haft problem med min hästs vita strumpor. På frambenen där hon int har några strumpor är bena helt bra, men där bak där hon har strumpor har hon mugg mest hela tiden

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
937
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 282
Senast: Tassa
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
479
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka