Sv: Msv

det viktigaste en häst ska "kunna" när den går medelsvår är samlade gångarter....
arbetstrav och arbetsgalopp räcker itne riktigt även om man kan "tricksen" såsom byten etc. Det är viktigast HUR en häst gör sakerna. inte heller det som en gång kallades "kort" räcker. Hästen ska vara samlad och bära sig och ryttare enligt TRs krav på samling i Msv (inte riktigt samma som i svår, men en bit på vägen).
Volterna är på 6-8 m vilket hästen ska kunna bära upp sig i och spåra korrekt och inte ändra form, öppnorna och slutorna ska vara samlande rörelser där hästen bär upp sig i varje steg och i balans.
Bytena ska vara raka och i form. Halterna ska vara balanserade och timingen i allt ska vara rätt.
Även ökade gångarter ökas kraven på.

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: Snurrfia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 517
Senast: Mia_R
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 631
Senast: Franken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar