MSN på ny dator

ameo

Trådstartare
Moderator
Någon som vet om det finns något smidigt sätt att flytta med sig sina "egna" smajlisar från MSN (messenger) i gamla datorn till en ny? Finns de i någon mapp nånstans eller så?

Sv: MSN på ny dator

Om du har XP på gamla datorn bör det vara den här vägen:
C:\Documents and Settings\ditt användarnamn\Application Data\Microsoft\MSN Messenger\en mapp med siffernamn\CustomEmoticons

De rödmarkerade får du alltså kolla i din burk vad de heter.
Mappen med siffernamn kan det finnas flera av, så du får kolla var CustomEmoticons finns. Filerna i den mappen heter *.dat.

Kopiera mappen genom att högerklicka på den och välj kopiera.

Spara på lämpligt media.

Installera MSN på nya burken och kopiera in mappen på motsvarande ställe du tog den ifrån.

Fixar du det inte får du "banka" på på min MSN så hjälper jag dig.

Jag har ju Windows 2000 på den gamla antika burken, kan det finnas på samma ställe där? jag ska undersöka saken när jag kommit ner till den... Överföringen är ju för övrigt busenkel om jag bara hittar smajlisarna, för jag har trådlöst nätverk här hemma nuförtiden... :D (sen i förrgår :angel: )
Är det annorlunda på W2000 så får ni gärna berätta det för mig...

Nu har ju inte jag kört W2000 öht men om du kör en sökning i datorn på MSN så borde du ju få upp de mappar som finns. Sen är det bara att klicka runt och kolla.

AH. verkar som jag funnit den! Återstår att se om det funkar os mjag vill...

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
380
Senast: Anna-Bella
·
IT & mobiler Jag har kvar min urgamla mailadress (hotmail 😄) sedan 20 år, och ibland känns mailnamnet utdaterat och barnslig. Men jag galet mycket...
Svar
7
· Visningar
420
Senast: Trott
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Wille
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?
  • Hålvägg

Omröstningar