Mr Drew...

Black

Trådstartare
Någon som har en avkomma efter Mr Drew eller har någon erfarenhet av hans avkommor?
:confused:

Sv: Mr Drew...

Jag har haft passhästar efter Mr Drew men jag kan inte säga att de har utmärkt sig på något speciellt sätt...

jag har oxå haft passhästar efter honon, Lina Vib tror jag den ena hette om jag inte minns fel.. Långbenta, lugna, ganska trevliga men inte alltför "smarta", om jag minns rätt :crazy:

Vi hade en Mr Drew-avkomma på hästskötarskolan. Underbar kille som hette Midnight King. Som hingst lär han varit helt ohanterbar, emn som valack var han underbar. 1.75 i mkh och väldigt barnslig. Älskade att nappa en i kläderna och dra av sig selen innan man han spänna den. Han var också en jäkel på att nita ens tår med en framhov när man stod brevid honom. Tyvärr var han trasig i benen som 5 åring och slaktades :(

/Malin

Jag träffade en hingst efter honom f.1995, bara tränad men aldrig startad... ja man kan väl säga att han var en splittrad herre som nog inte har haft det allt för lätt alla gånger. Han ÄLSKADE när man pysslade med honom, det var nästan så han kunde drösa ihop på stallgången när man borstade honom, extremt hingstig och rätt lömsk om det stod den sidan till. Vid longering kunde han slå rätt ut och det var inte ofta han stod på alla fyra ben.
Han låg väl runt 155 cm, litet huvud med konvex nosrygg, högställd med tre fina gångarter. Tyvärr slaktades han då ägare ville få iväg honom, sökte efter ny ägare men inget napp.

Hade en passhäst efter honom som hette Drewlook. Han kom som tvåårig hingst till oss med nyopererat ben. Han hade varit med om någon olycka. Som jag minns honom så var han himla vacker och trevlig.

Han blev valack efter ett tag, var ingen höjdare på travet.

Vi har haft en sån i stallet. En otroligt trevlig, lugn och stabil häst.
En riktig pärla!!
Ett sto, och hon sprang inte in så mycket pengar (111 388kr) under dom ca 5 åren hon sprang.
Hon var ganska liten, tunn och tror att hon var ganska trevlig att rida.
Vet dock inte hur hon var att köra.
Nu finns hon på Malta.

hej hej.. vi har precis sålt våran MR Drew avkomma, Linus en hingst.. han var helt underbar.. lugn och snäll.. och han var jättelätt och köra in.. en riktig klocka.. killen som köpte honom ska snart kvala.. håller tummarna.. lycka till

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
947
Senast: Freazer
·
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 255
Senast: Marvin
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 407
Senast: Freazer
·
Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 455
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka