Mp3-spelarbesvär

Happimess

Trådstartare
Har nu insett att jag helt enkelt inte kan klara mig utan en Mp3-spelare! Efter ett par timmars surfande och jämnförande står mitt val mellan två olika - eller ja, samma modell men olika mkt minne, den ena har 256 MB minne och den andra 512. 256 känns lite lite, men å andra sidan är den billigare... min budget är väääldigt tajt ;)

Här är de i alla fall:

Sandisk 256 MB 799 kr


Sandisk 512 MB 990 kr

Vad skulle ni valt?? Känns det som billig skit eller tror ni det är hyffsat prisvärt? Har ni erfarenhet av andra Mp3-spelare utan allt för chockerande pris får ni gärna tipsa mig :)
 
Senast ändrad:
Sv: Mp3-spelarbesvär

Vänta ett par månader, då kan du köpa 1Gb MP3-spelare för under tusenlappen. Dom är på gång ut så det lär bli priskrig.
 
Sv: Mp3-spelarbesvär

Det skiljer ju inte så vansinnigt mycket i pris så jag hade nog slagit till på den dyrare med 512(?)mb, jag har en på 256 och jag får plats med ca 25-30 låtar.
Det är en Jens of sweden och jag är helnöjd.
Den e hur bra som helst, tyvärr vägrar min pojkvän säga vad den kostade eftersom det var en present, men kan tippa på 799:- eller nåt.
 
Sv: Mp3-spelarbesvär

Alltså, jag ser inte poängen med att ha en med över 256 mb, jag skulle ändå aldrig orka lyssna igenom alla 300 låtar på en dag.
Nixpix.
Hellre att man har typ 80 låtar och orkar med det.
Jag lägger alltså min röst på den för 799:- ;)
 
Sv: Mp3-spelarbesvär

1Gb spelare har ju funnits ute ett tag, större för den delen också. Och vänta i evigheter kan man ju inte heller.

Jag hade helt klart laggt några hundra extra på en 512. Har själv 256 och det känns lite klent...

Edit:
Iofs så hade jag inte köpt en billig överhuvudtaget utan laggt lite mer på en ordentlig, typ en IAudio:
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=62067&sid=63&SpaceCode=SectionRow2Center

Jag fick min som en gåva men får tyvär säga att det är värsta skiten..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Mp3-spelarbesvär

Jo, jag kan tänka mig det :) Men ändå, det är ju nu jag vill ha en ;) när jag inte längre kan sno min kompis på lektionerna :angel:
 
Sv: Mp3-spelarbesvär

Jag har den med 256, och eftersom det var en byte från min gamla med 128 så är jag nöjd!
Tror dock att du kan få tag på den billigare, köpte min för 300:- med då var det något specialerbjudande vid jul...

Radiomottagningen är förresten inge bra på den, min gamla iRiver är mkt bättre!
 
Senast ändrad:
Sv: Mp3-spelarbesvär

Jag tycker en av tjusningarna med Mp3-spelarna är att det blir mkt variation på låtarna när man kan ha många... Det är ju inte så praktiskt med Cd-freestyle, sitta och byta skiva stup i kvarten :p

Så det lutar åt den lite dyrare - det är ju inte ens 200 kronor och dubbelt så mkt minne. Men vart skall jag skramla fram de 200 kronorna? :crazy: Och är det som ni säger, man kanske ändå bara tycker det är överflödigt. Hm....
 
Sv: Mp3-spelarbesvär

Allt berorr ju på hur stort behov av musik du har.. Titta på Jens of Swedwen nya spelare på www.webhallen.com.. Dom har bra priser.. 1300 för en spelare med 1gig minne.. ingen radio dock..
 
Sv: Mp3-spelarbesvär

1 gig känns lite väl mkt... Vill dessutom hålla mig under tusenlappen.

renkött: Du skrev att det var ren skit, har du en sådan som jag länkade eller någon annan modell??
 
Sv: Mp3-spelarbesvär

Ska du köpa en nu, så satsa på en med 512 mb. Tycker jag fyller upp min rätt fort. Köpte en billig, 899 kr för 512 mb, och har funkat helt okej tycker jag. Denver heter märket.
 
Sv: Mp3-spelarbesvär

I en 256:a lär du få i många fler låtar än 25 st. Runt 50-60 borde du kunna ha åtminstone, om låtarna inte är jättestora vill säga.
Och en JOS får du nog inte för 800, nej. ;)
Men jag håller med dej, JOS är underbara! :)
 
Sv: Mp3-spelarbesvär

Vad säger ni om en Iriver med 256 mb för 700 spänn? Sitter just nu och provlyssnar på min brorsas som han vill sälja för 800 men jag förhandlade ner det till 700 :p Skall jag slå till? ;)
 
Sv: Mp3-spelarbesvär

Löd ihop en på fysiken, borde inte vara allt för svårt. ;)
 
Sv: Mp3-spelarbesvär

Inte allt för svårt att löda ihop en mp3-spelare? Vilken planet kommer du ifrån? Datorn är resultatet av ett hemmabygge och den skramlar ju så jag tror den skall ramla sönder varenda gång jag sätter på den!
 
Sv: Mp3-spelarbesvär

Kolla om du hittar nån på blocket....
Då kan du få en 512:a för runt 500:-
Kvaliteten är kanske inte den bästa, men säkert jämförbar med de
billigare alternativen hos butikerna.
 
Sv: Mp3-spelarbesvär

Eller så köper du på internet! Tex. Tradera där jag köpte min! Betalde 400 kronor för en mp3 spelare på 256 MB..

En på 512 MB går för ungefär 5-600 kronor!

Och min funkar verkligen kanon!!!!!!
 
Sv: Mp3-spelarbesvär

Nicky_tjejen skrev:
Inte allt för svårt att löda ihop en mp3-spelare? Vilken planet kommer du ifrån? Datorn är resultatet av ett hemmabygge och den skramlar ju så jag tror den skall ramla sönder varenda gång jag sätter på den!
Nämen, löda ihop en Mp3-spelare kan väl alla människor, eller? Fast då menar jag ju oss som kommer från planeten Zgvdfirtiu987u9h, i solsystem 554534847,77639, bortom vintergatan. Min webbserverpark är är resultatet av mitt hemmapulande, och jag ska bara säga att så olika grejer från så många olika sorts system kan inte fungera utan lödpenna och wire-wrapteknik. Den har funkat kanon från första start, trots att jag inte ens har någon gedigen utbildning på dataområdet utan bara är självlärd elektroniknörd.
 

Liknande trådar

G
IT & mobiler Ska köpa ett minneskort till min digitalkamera, ett SD-kort, på 256 eller 512 MB. Finns ju många olika märken och prisklasser; Kingston...
Svar
6
· Visningar
725
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp