Mountain Horse-ridstövlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Farouk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 4 531
F

Farouk

Vad tycker ni om kvalitén överlag på deras ridstövlar? :)

Klämde på en kompis' stövlar (vet ej modell), och blev riktigt förälskad :love:
Så mjuka och följsamma :d

Har alltid varit en "chapsmänniska", men funderar nu på att köpa ett par ridstövlar istället.

Vill höra allt om MH's stövlar - bra som dåligt! :bump:

Vad finns det mer för märken på hyffsat billiga (max 3000kr) ridstövlar som ändå håller och är fina?
Är inte insatt i den djungeln för 5 ören :o

Sv: Mountain Horse-ridstövlar?

Jag är inne på mitt andra par MH High Rider stövlar och jag älskar dem! :love: Kanonbra och sköna, kanske inte de allra vackraste men funkar mycket bra både till vardags och tävling! Rekommenderas!:banana:

Jag tycker du ska stattsa på ett par MH stövlar. Jag har precis fått de nya "special" stövlar och jag är hittills jättenöjd!! Väldigt mjöka i vristen trotts att de är nya!!
:banana:

Jättesköna och snygga, och kändes ingångna på en gång. Jag tycker nog att de är lite bättre än lösa chaps, faktiskt...
Men kvalitén är sådär. Det tog 1 1/2 år så hade hela innerfordret i hälen slitits ut, men nuförtiden är det i skinn i stället för i tyg som mina, så det kanske håller bättre. Skinnet är medelbra, mitt har blivit rätt repigt med åren.

Är det någon som vet/tycker nåfot om Mountain horse sportive highrider?
Är lite sugen på dessa. :d

Jag har ett par Mountain Horse Sportive High Rider II som jag är väldigt nöjd med! (Korta ben och tjocka vader så jag har den vida modellen.)

Jag har långa ben å smala vader så allt jag provat i lite lagom prisklass har vatt megastort...som gummistövlar. :D

Vimzis skrev:
Är det någon som vet/tycker nåfot om Mountain horse sportive highrider?
Är lite sugen på dessa. :d

Supersköna :love: och mycket hållbara, mjuka och sköna. Bra "allroundstövlar".

Jag använder mina till vardagsridning så dom blir flitigt använda (och håller!).

Vimzis skrev:
Jag har långa ben å smala vader så allt jag provat i lite lagom prisklass har vatt megastort...som gummistövlar. :D

Den nya Mountain horse stöveln är lite smalare i vaden. Den ser ungefär ut som sportive high rider men har snörning och inte lika mkt resår. kostar 2459:-

haha :D

Hmm...tror att sportive high rider är ganska smala ändå..kanske går att specialbeställa :idea:

Jag har MH High Rider, de har jag haft sen 20 mars 2003 å de älskar jag! :love:

Fast jag vill prova köpa den nya varianten, men har nån cm för breda vader för det, kanske får pröva om de kanske ändå passar?! Ev. hoppa till nån Stenbergs(?) å be de göra de lite bredare! :D

Den nya har resår (dvs. blir lite bredare om det behövs). Har för mig det iaf. :p

har bara sett den på bild ännu och det ser ut att vara resår längst upp. :)

Jag har ett par superfina italienska läderstövlar kostar ca 2000:-
dom köpte jag på Scandinavium men dom var i Falsterbo o sålde också.
ROberto Porrecca heter strövlen, italienskt kalvläder m snörning o dragkedja. Dragkedjan är jättebra, vet flera som haft dessa stövlar i många år och dragkedjan är hel än. Dom ser typ ut som ett par Sarm stövlar...kan leta rätt på en bild om du vill.

Jo det är det ju. Men med tanke på att det var en ny modell :p MAn vet ju aldrig ;)

Min kompis shoppa sånna igår (igår lördag, det är söndag nu å jag ska upp klockan 6, om 5 timmar för att åka till Globen! :rofl: ) så de finns nog kvar där förhoppningsvis. Ska kolla hur de blir, om jag får ner mina feeeta vader där! *håll vänster tumme!*

Senast ändrad:

Lycka till :) Sen får du berätta om dom om dom var godkända, funderar själv på ett par såna ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag är ute efter nya ridstövlar, och har följande kravlista: mjuka i skaftet dragkedja (jag har skadat foten och kan inte komma ner i...
Svar
19
· Visningar
3 648
Senast: Eamene
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nu på julafton fick jag pengar till ett par ridstövlar i julklapp, fick förslaget Mountain Horse Firenze high rider, men hittade även...
Svar
3
· Visningar
3 259
Senast: Fazeem
·
S
Utrustning Har dom gjort om storlekarna på Mountain horse ridstövlar?? jag äger 3 par från dom vinterridstövlarna rimfrost eller va dom heter...
Svar
7
· Visningar
2 002
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Uppdateringstråd 31
  • Stora canvasburar