Mountain Horse-ridstövlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Farouk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 4 531
Sv: Mountain Horse-ridstövlar?

Absolut!

Jag vill ha ett par sånna, då jag tycker om MH´s stövlar, och de andra stövlarna på marknaden kostar en förmögenhet *snål* enda stövlarna jag kan tänka mig som inte är MH är nog Brogini :angel: men ska höra med Skara idag om de finns i vid modell eller om jag måste specialbetälla, de kostar runt 3995 kr eller nått. :crazy:
Nu kom jag bort mig... men de ser ut som ett par hoppstövlar (vill ha med snörning) och så är det MH å ny funktion osv... Så lär nog vara bra! :D

Jag har ett par mountain high rider eller vad de nu heter. De är helt underbart mjuka och bekväma! Dock är mina för stora så de har säckat ordentligt i skaften.

har ett par MH ridstövlar haft i 2 år och de är inte sönderanvända direkt men fått byta dragkedja på 1 stövel 2ggr och nu 2 ggr på den andra också. Ska lämna in den igen. Lädret har börjat spricka och ahg har endast använt dem i ridningen så jag är inte sådär jätteimponerad.
Min väninna har ett par ridstövlar i dne grövre modellen och de har hållt bra mkt bättre.
kan ju vara jag som har lite otur bara

jag har dom nya, dom med fotsula passande deras SCS-plattor och är jättenöjd, de är ngt smidare än deras andra skor och stövlar och riktigt snygga och sköna. Dessutom är de inte svindyra vilket är trevligt också!

menar du den här stöveln?
mountain_high_rider_s051.jpg

Den har jag och den är jätte skön att både arbeta och rida i!
Den kostade ca 1500 kr

*Knapplån*

Måste man ha SCS plattor i stigbyglarna för att använda ridstövlarna så komfortabelt som möjligt? alltså..blir det inte obekvämt om det är räfflad undersida på det sättet och om man har "vanliga" fotplattor i stigbyglarna? Kom på detta nu och var tvungen att fråga ;)

Jag har två par, ett par High Rider läderstövlar och ett par Rimfrost som är i syntet och varmfodrade.
Jag älskar bägge paren :love: De är supersköna både att gå och rida i, samt är de vattentäta, läderstövlarna med.

Läderstövlarna har säckat liiiiite där nere, men inget som jag tänker på.

Senast ändrad av en moderator:

Dressyrfantasten skrev:
*Knapplån*

Måste man ha SCS plattor i stigbyglarna för att använda ridstövlarna så komfortabelt som möjligt? alltså..blir det inte obekvämt om det är räfflad undersida på det sättet och om man har "vanliga" fotplattor i stigbyglarna? Kom på detta nu och var tvungen att fråga ;)

Nej det känns ingen skildnad. Har SCS på mina nya MH vinterstövlar och har ridit med vanliga plattor med dom och jag märkte inget.

Jag har både ridstövlar och kängor av det märket och tycker dom är jättebra.

har et par high rider. har använt dem ganska mycket, mer i stallet än vid ridning. att rida i är de supersköna, att arbeta i också, men man kanske inte borde utsätta dem för för mycket..

skaften är jättefina fortfarande. men lädret på tån börjar bli väldigt slitet, känns som et är tunt där. o så är det ju små gropar i för att någn idiot kört en högaffel i tån ett par gnger :angel:

men det är supersköna stövlar :love:

Farouk skrev:
Vad tycker ni om kvalitén överlag på deras ridstövlar? :)

Klämde på en kompis' stövlar (vet ej modell), och blev riktigt förälskad :love:
Så mjuka och följsamma :d

Har alltid varit en "chapsmänniska", men funderar nu på att köpa ett par ridstövlar istället.

Vill höra allt om MH's stövlar - bra som dåligt! :bump:

Vad finns det mer för märken på hyffsat billiga (max 3000kr) ridstövlar som ändå håller och är fina?
Är inte insatt i den djungeln för 5 ören :o

Jag ahr ett par mountain horse stövlar "tävlingsmodellen" den är lite nättare än originalet. Den är superbra! jätte skön att rida i och funkar super. Väldigt billig oxå, bara 1995 kr:)

Tack för alla svar! :bow:

Frågar som någon annan gjorde: ni har inga bilder på stövlarna när ni sitter på hästen? :D

Jo jag frågade om inte starcraft kunde lägga ut någon/några bilder på sina ridstövlar då hon hade dem på sig och satt uppe i sadeln då jag vill se hur snygga de nya MH stövlarna är på benet och då ryttaren inte bara står på fast mark/golv med stövlarna på sig. :D

Lycka till med ditt sökande och jakten på ett par som passar riktigt bra på dig ;)

Vimzis skrev:
Jag har långa ben å smala vader så allt jag provat i lite lagom prisklass har vatt megastort...som gummistövlar. :D
Har samma problem som du:crazy:

Liknande trådar

Utrustning Jag är ute efter nya ridstövlar, och har följande kravlista: mjuka i skaftet dragkedja (jag har skadat foten och kan inte komma ner i...
Svar
19
· Visningar
3 648
Senast: Eamene
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nu på julafton fick jag pengar till ett par ridstövlar i julklapp, fick förslaget Mountain Horse Firenze high rider, men hittade även...
Svar
3
· Visningar
3 259
Senast: Fazeem
·
S
Utrustning Har dom gjort om storlekarna på Mountain horse ridstövlar?? jag äger 3 par från dom vinterridstövlarna rimfrost eller va dom heter...
Svar
7
· Visningar
2 002
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka