Mountain horse ridstövlar - omgjorda?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare __Stilett__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 002
S

__Stilett__

Har dom gjort om storlekarna på Mountain horse ridstövlar??
jag äger 3 par från dom

vinterridstövlarna rimfrost eller va dom heter, storlek 37, vid.
och high rider storlek 36 vid och även storlek 37 vid.

nu tänkte jag köpa ett nytt par till tävling.

Nu har jag provat highrider storlek 36 vid och även 37 vid i butik och jag får inte igen stövlarna! jag fick köpa storlek 38 vid och dom är nu såklart alldeles för stora i foten istället :mad: (jag brukar vanligtivs mest ha storlek 36...)

har dom gjort ngt med stövlarna? :confused:

Sv: Mountain horse ridstövlar - omgjorda?

det skiljer i vidd på de olika modellerna.
kolla på storlekstabellerna får du se om det finns några 36 som kan passa.

jo att det skiljer i vidd mellan modeller vet jag iof.

men jag har 2 par high rider, dvs samma modell..fast en storlek 36 vid och en i storlek 37 vid.

Men när jag provar highrider i butik nu så kommer jag inte i varken 36 vid eller 37 vid fastän jag har samma stövlar hemma. knepigt.

Det var knepigt..
jag tycker att deras nyare modeller är lite smala över vristerna..

Jag köpte ett par på Tradera som enligt tabellerna skulle passa. Stövlarna kom och det var inget fel på dem. Men...jag fick inte upp dragkedjan. Trodde att jag skulle få sälja dem vidare men då jag upplevde dragkedjan som kärv så provade jag att smörja kedjan med läderfett. Och vips! så gick det att stänga kedjan. Jag förstår i och för sig att många klagar över att dragkedjorna inte håller då jag får vara superförsiktig när jag tar på stövlarna för att inte trampa sönder kedjan. Dum konstruktion är det. :mad:

Det hoppas jag verkligen inte!

Enda stövlarna jag inte behöver specialbeställa.

samma här..därför är jag orolig.
har nu satt i 2 par sulor o 2 par hälkilar för att att kunna sätta foten i 38:an.
har inte ridit med dom, tror jag får lämna tillbaka dom för dom är alldeles för stora för mina fötter :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 834
Senast: Squie
·
Utrustning Har beställd hem ett par ridstövlar från Mountain Horse Venezia High Rider, storlek 38 Tall/Narrow. Fick knappt igen dem första gången...
Svar
16
· Visningar
1 423
Senast: machafuko
·
Utrustning Jag ska nu köpa ett par nya ridstövlar och eftersom jag ej haft några sen tidigare så är det lite svårt att veta hur dem ska sitta och...
Svar
1
· Visningar
1 060
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka