Singoalla
Trådstartare
Hur hade ni gjort? Jag flyttade igår och hade anlitat flyttfirma. Förra veckan pratade jag i telefon med deras administratör och försökte få grepp om hur lång tid det skulle ta, och hon sa att gubbarna jobbar på och är inte dom som tar en fikapaus. Hon sa även att de inte kan rå för om något oförutsett händer, exempelvis att de som flyttar ut ur lägenheten där vi ska in "tappar en säng i trappen som går sönder och blockerar vägen" (hennes ord). Annars ska det flyta på. Det gjorde det, men när vi kom till nya lägenheten igår så hade de inte riktigt hunnit flyttat ut helt ännu. Det var några möbler kvar, men gott om plats att lasta in om vi velat. Det fanns både hiss och trapp så även om de inte ville börja bära upp en soffa och krocka i trappen med de andra flyttgubbarna så hade vi kunnat ta alla lådor. Men mina flyttgubbar sa att "vi kan vänta lite". Så det blev cigg, gick och köpte kaffe och bulle och hängde utanför och snackade lite. När jag sa "ska vi sätta igång?" så sa de "vi kan vänta lite till så får de komma ut".
Eftersom gubbarna var trötta och himla trevliga tänkte jag att de kan väl få hänga i solen en stund, men antog att de skulle dra bort den tiden från fakturan. Det gjorde dom inte Vi blev klara 11.25 och då har de fakturerat för heltimme 11-12. Jag hävdar att vi hunnit klart innan kl. 11 om vi börjat bära in direkt men eftersom de fikade typ 35 min så drog det över. Jag är rädd att de ska hävda att de var hindrade att jobba, men det var ingenting som blockerade vägen utan enbart att man fått planera lite vad man bär in och kanske tar hissen om det bärs en soffa i trappen just då osv.
Fick fakturan idag och svarade direkt med varför jag borde betala för 3 h och inte 4 h. Har inte fått svar ännu. Vad tycker ni? Om de fortfarande hävdar 4 h, kan jag dra det vidare eller har jag fel?
Eftersom gubbarna var trötta och himla trevliga tänkte jag att de kan väl få hänga i solen en stund, men antog att de skulle dra bort den tiden från fakturan. Det gjorde dom inte Vi blev klara 11.25 och då har de fakturerat för heltimme 11-12. Jag hävdar att vi hunnit klart innan kl. 11 om vi börjat bära in direkt men eftersom de fikade typ 35 min så drog det över. Jag är rädd att de ska hävda att de var hindrade att jobba, men det var ingenting som blockerade vägen utan enbart att man fått planera lite vad man bär in och kanske tar hissen om det bärs en soffa i trappen just då osv.
Fick fakturan idag och svarade direkt med varför jag borde betala för 3 h och inte 4 h. Har inte fått svar ännu. Vad tycker ni? Om de fortfarande hävdar 4 h, kan jag dra det vidare eller har jag fel?