Motstrida faktura (?)

Dessutom säger de förmodligen att den andra flyttfirman är ett oförutsett hinder och det visste du ju med dig kunde komma.

Jo, men som jag skrivit i tråden så anser jag som sagt att det inte fanns några hinder. Det fanns en hiss som inte användes och ett helt rum i lägenheten som man kunde ställt i saker i. Om man anser att man eventuellt råkar möta någon precis i dörren och får släppa ut en person innan man går in som ett hinder så vet jag inte vad. Det känns helt orimligt att kalla för ett hinder. Särskilt när firman själv har sagt att det ska bäras "så länge de inte tappat en stor säng i trappen som blockerar vägen". Där har de ju redan gett sin definition av vad ett hinder är och inte är.

Men som jag skrev, jag har frågat men kommer inte bråka om de säger nej. Kommer heller inte ta det med hon som inte tömt lägenheten då vi byter lägenhet p.g.a att hon går på F-kassa och behöver komma ner i hyra. Hade visserligen inte tagit det med henne om hon var en rik typ heller, hon fick beskedet från sin firma att det skulle ta 1,5 h att flytta ut så vi siktade på det. Varför det tog längre tid vet jag inte, det gör väl det ibland helt enkelt.
 
Jo, men som jag skrivit i tråden så anser jag som sagt att det inte fanns några hinder. Det fanns en hiss som inte användes och ett helt rum i lägenheten som man kunde ställt i saker i. Om man anser att man eventuellt råkar möta någon precis i dörren och får släppa ut en person innan man går in som ett hinder så vet jag inte vad. Det känns helt orimligt att kalla för ett hinder. Särskilt när firman själv har sagt att det ska bäras "så länge de inte tappat en stor säng i trappen som blockerar vägen". Där har de ju redan gett sin definition av vad ett hinder är och inte är.

Men som jag skrev, jag har frågat men kommer inte bråka om de säger nej. Kommer heller inte ta det med hon som inte tömt lägenheten då vi byter lägenhet p.g.a att hon går på F-kassa och behöver komma ner i hyra. Hade visserligen inte tagit det med henne om hon var en rik typ heller, hon fick beskedet från sin firma att det skulle ta 1,5 h att flytta ut så vi siktade på det. Varför det tog längre tid vet jag inte, det gör väl det ibland helt enkelt.
Hade ni ingen marginal emellan då? Om en flytt beräknas ta 1.5 tim hade jag nog lagt på 1-1.5 tim innan jag kom med mitt lass.
 
Mycket och mycket, 500 kr. Men en peng jag hellre hade gjort något annat för än att betala för deras kaffepaus.

Jag skulle inte bråkat om 500 kr i det läget.
Däremot hade jag eventuellt diskuterat saken med dem som flyttar ut: de skulle väl (?) vara ute ur lägenheten så ni skulle kunna flytta in, eller?
Då tycker jag att de skulle kunna få ta dina ökade kostnader pga att de inte var ute som avtalat.
 
Alltså, någon har ju gjort fel. Antingen var det administratören som utlovade att gubbarna bär så länge de inte är hindrade och inte tar fikaraster, eller så är det gubbarna som slutade jobba och tog fikarast trots att dom inte var hindrade. De båda alternativen går ju helt enkelt inte ihop.

Eller så är det tajmingen med den andra flyttfirman som är fel.
Du ville flytta in innan företrädagen flyttade ut. I så fall, du beställde tjänsten vid fel tidpunkt.
Eller de beställde sin utflytt för sent.
 
Aha, det var ett byte. Det verkar så råddigt, jag är glad att jag sluppit det. Har alltid kunnat flytta med marginal.

Skönt! Byte är alltid lite meckigt, men senast jag bytte så kom den andra parten till min lägenhet precis när vi nästan var klara. Bara att byta nycklar och åka vidare! Som tur är så är det små lägenheter det handlat om, 35-40 kvm med en boende i så själva flytten har inte varit en så stor apparat i sig.
 
Skönt! Byte är alltid lite meckigt, men senast jag bytte så kom den andra parten till min lägenhet precis när vi nästan var klara. Bara att byta nycklar och åka vidare! Som tur är så är det små lägenheter det handlat om, 35-40 kvm med en boende i så själva flytten har inte varit en så stor apparat i sig.
Hur gör man med städningen då? Den behövs ju göras när lägenheterna är tomma.
 
Jag skulle inte bråkat om 500 kr i det läget.
Däremot hade jag eventuellt diskuterat saken med dem som flyttar ut: de skulle väl (?) vara ute ur lägenheten så ni skulle kunna flytta in, eller?
Då tycker jag att de skulle kunna få ta dina ökade kostnader pga att de inte var ute som avtalat.

Jo, fast jag vill inte ta det med henne då betalar jag hellre. Som jag skrev så byter hon lägenhet för att hon går på FK och behöver lägre hyra. Hon kan inte heller rå för att hennes flyttgubbar tog längre tid på sig än vad de sagt.
 
Eller så är det tajmingen med den andra flyttfirman som är fel.
Du ville flytta in innan företrädagen flyttade ut. I så fall, du beställde tjänsten vid fel tidpunkt.
Eller de beställde sin utflytt för sent.

Fast jag har ju redan skrivit att flyttfirman utlovat att det bärs så länge vägen inte är blockerad av "exempelvis en stor säng som tappats i trappen". Ingen väg var blockerad d.v.s antingen felaktigt löfte från flyttfirman eller felaktigt beslut att pausa av gubbarna.
 
Hur gör man med städningen då? Den behövs ju göras när lägenheterna är tomma.

Nej då, man kan packa och ställa allt i en hög någonstans. Badrum och kök går att tömma likaså garderober, så man kan gott och väl skrubba och skura och tvätta fönster. Dock får väl golvet lämnas skitigt, det kan man göra upp med sin bytespartner innan hur väl det ska städas.
 
Nej då, man kan packa och ställa allt i en hög någonstans. Badrum och kök går att tömma likaså garderober, så man kan gott och väl skrubba och skura och tvätta fönster. Dock får väl golvet lämnas skitigt, det kan man göra upp med sin bytespartner innan hur väl det ska städas.
Ok, jag fattar. Men gud vad svårt det måste vara, särskilt i små lägenheter.

Senast jag flyttade städade jag själv och lovade mig själv att aldrig mer göra det, nästa gång blir det städfirma. Vet du hur de ställer sig till en lägenheter där bohaget står kvar, packat?
 
Ok, jag fattar. Men gud vad svårt det måste vara, särskilt i små lägenheter.

Senast jag flyttade städade jag själv och lovade mig själv att aldrig mer göra det, nästa gång blir det städfirma. Vet du hur de ställer sig till en lägenheter där bohaget står kvar, packat?

Jag har städat själv alltid så jag vet faktiskt inte hur det är om bohaget står kvar. Men de vill väl ha jobb som alltid så det bör nog inte vara ett hinder, bara att man i förväg kommer överens om vad som ska städas och inte. Ett helt tömt kök och badrum är ju inte så svårt att städa bara för att det står kartonger i vardagsrummet, typ. Men det går ju inte att torka golv.

När jag flyttstädat på sistone så har jag tänkt "good enough". Eller som mamma sa när hon var och hjälpte mig att städa i helgen, "killräckligt bra" :D Både jag och mamma är personer som skulle kunna ligga med en tandborste i hörnen och torka varenda list i lägenheten. Men ärligt talat, hur stor skillnad gör det egentligen?
 
Jag har städat själv alltid så jag vet faktiskt inte hur det är om bohaget står kvar. Men de vill väl ha jobb som alltid så det bör nog inte vara ett hinder, bara att man i förväg kommer överens om vad som ska städas och inte. Ett helt tömt kök och badrum är ju inte så svårt att städa bara för att det står kartonger i vardagsrummet, typ. Men det går ju inte att torka golv.

När jag flyttstädat på sistone så har jag tänkt "good enough". Eller som mamma sa när hon var och hjälpte mig att städa i helgen, "killräckligt bra" :D Både jag och mamma är personer som skulle kunna ligga med en tandborste i hörnen och torka varenda list i lägenheten. Men ärligt talat, hur stor skillnad gör det egentligen?
Ja,jag håller med. Flyttstädningar är överambitiösa. I synnerhet om man inte varit någon städfantom under tiden man bodde där. :meh:
 
Ja,jag håller med. Flyttstädningar är överambitiösa. I synnerhet om man inte varit någon städfantom under tiden man bodde där. :meh:

Det ska vara rent och fräscht, såklart. Själv är jag just lite av en städfantom så "good enough" för mig skulle jag gissa är ganska likt en vanlig flyttstädning. Jag försöker bara hålla mig ifrån att köra tandborsten i alla hörn, jag tycker lätt att det kan bli för mycket och helt enkelt onödigt (mao för mycket och onödigt är alltså en beskrivning av min idealbild av flyttstädning).

Platt fall för min del när jag inser att nya lägenheten är mycket sunkigare än vad jag minns, så nu är det full fart med att tvätta väggar och måla om. Satte precis på spisfläkten och det luktade gammal ingrodd rök, som att det har hängt en rökare under den där fläkten i alla år. Kontaktade hyresvärden direkt. Så det blir lite mer jobb med lägenheten än vad jag trodde.. men det kommer ge utdelning när det är klart sen.
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 604
Senast: Fille
·
Övr. Hund igår för nio år sedan så smet jag ut i diskrummet på mcdonalds i backaplan och struntade i att chefen gnällde över att man inte fick ha...
Svar
7
· Visningar
1 509
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp