Motröstning 2014: Vilket parti ogillar du allra mest?

Vilket parti ogillar du allra mest?

• Socialdemokraterna

Röster: 3 1,4%
  • Moderaterna

Röster: 6 2,8%
  • Kristdemokraterna

Röster: 5 2,3%
  • Vänsterpartiet

Röster: 17 7,9%
  • Folkpartiet

Röster: 0 0,0%
  • Sverigedemokraterna

Röster: 154 71,6%
  • Feministiskt initiativ

Röster: 26 12,1%
  • Miljöpartiet

Röster: 4 1,9%
  • Centerpartiet

Röster: 0 0,0%

• Antal omröstningsdeltagare
    215
  • Omröstning stängd .
Det är ju intressant för alla sjuka, pensionärer, utförsäkrade, arbetslösa och Fas3 are att få veta att regeringen tänker skita totalt i deras situation. Hur det ska finansieras är ju intressant och sjobergas svammel i den andra tråden om finansiering får nog betraktas som snömos.

Jag håller med sjoberga i mycket, är inte politiskt insatt att jag kan gå in i diskussioner, utan är en nöjd men tämligen oengagerad miljöpartist sedan de startade upp.

Men just den här frågan som du ställer Oldie undrar jag också över då jag har kontakter/insyn i ett företag som till viss del tar in praktikanter (äldre ungdomar, 20+)med aktivitetsstöd- och det är ju som alla vet för sådär 2900 kr i månaden- heltidsjobb.

Innan de kommer in i åtgärden har de -om jag inte fattat fel- 3 mån karens- alltså 0 kronor.

Det innebär såklart att de inte kan flytta hemifrån och måste såklart till viss del försörjas av sina föräldrar.

Kommer man som invandrare i samma åldersgrupp så får man helt andra ekonomiska möjligheter- för precis samma insatser- både räknat från person och samhälle. Boende och dubbel "lön".

Förklara gärna för mig tänket där- då jag utgår från att alla känner till att det även i Sverige finns familjer som inte har råd att ekonomiskt finansiera sina egna vuxna barn.

Ogillande räknas i verkliga livet. Det är en stor anledning till att ingen vill ta i idioterna med tång, deras politik är starkt ogillad av folket. Därför blir de utan inflytande oavsett valresultat. Det är vad som gäller i verkliga livet.

Javisst, om nu inte X gillar att leka med Y i sandlådan så leker han med Z istället. Men i vuxenvärlden så gäller bara gillande och avlagda röster när det gäller val i stat, kommun, landsting, föreningar, aktiebolag m.m. eller hur ;)

Javisst, om nu inte X gillar att leka med Y i sandlådan så leker han med Z istället. Men i vuxenvärlden så gäller bara gillande och avlagda röster när det gäller val i stat, kommun, landsting, föreningar, aktiebolag m.m. eller hur ;)

I vuxenvärlden har man ett ansvar mot sina väljare. Då kan man inte samarbeta med ett parti som inte ens är nära ens egna grundläggande värderingar; särskilt inte när det handlar om människosyn.

Det fungerar lika i alla miljöer; representerar man har man ansvar mot de man representerar.

N
I vuxenvärlden har man ett ansvar mot sina väljare. Då kan man inte samarbeta med ett parti som inte ens är nära ens egna grundläggande värderingar; särskilt inte när det handlar om människosyn.

Det fungerar lika i alla miljöer; representerar man har man ansvar mot de man representerar.
Nja, den erfarenheten jag har är att val sker för att gynna egna intressen.
Vad som talar för att det är så är ex. vilka som röstar på ett visst parti.
Majoriteten av dem som röstar på M är egna företagare, kapitalägare/förvaltare och högre tjänstemän.

Samtidigt som majoriteten av dem som röstar på SaP är arbetare och lägre tjänstemän. Att dra in V i sammanhanget funkar inte riktigt ty där huserar ett stort antal förvirrade idealister ;)

Samma sak gäller i ex ett aktiebolag, där röstar man fram dem man anser företräder ens egen vilja dvs antingen långsiktiga eller kortsiktiga vinster..

Fast det är ju för att du är SD-supporter och deras våta dröm är att få inflytande över migrationspolitiken. Jag har ett tråkigt besked på den fronten för er.

Faan, du borde ju lägga en förmögenhet på betting, eftersom du känner till utkomsten av nästa val. Oavsett vem som vinner så vinner du ju med :)

Faan, du borde ju lägga en förmögenhet på betting, eftersom du känner till utkomsten av nästa val. Oavsett vem som vinner så vinner du ju med :)

Det är inga odds på att SD lämnas utanför alla förhandlingar om inflytande, det är en självklarhet. Finns inga pengar att vinna på det, oavsett valresultat.

Enda chansen är att de får ca 50 % och det är inte särskilt realistiskt.

N

Nja, den erfarenheten jag har är att val sker för att gynna egna intressen.
Vad som talar för att det är så är ex. vilka som röstar på ett visst parti.
Majoriteten av dem som röstar på M är egna företagare, kapitalägare/förvaltare och högre tjänstemän.

Samtidigt som majoriteten av dem som röstar på SaP är arbetare och lägre tjänstemän. Att dra in V i sammanhanget funkar inte riktigt ty där huserar ett stort antal förvirrade idealister ;)

Samma sak gäller i ex ett aktiebolag, där röstar man fram dem man anser företräder ens egen vilja dvs antingen långsiktiga eller kortsiktiga vinster..

Precis. Då tar man inte med tång i någon som vill montera ner bolaget eller driva det i motsatt riktning. Oavsett om denne har 10 eller 20% av aktieägarna bakom sig. Då jobbar man stenhårt med andra samarbeten, som tidigare inte var önskvärda men nu högst rimliga.

Jag håller med sjoberga i mycket, är inte politiskt insatt att jag kan gå in i diskussioner, utan är en nöjd men tämligen oengagerad miljöpartist sedan de startade upp.

Men just den här frågan som du ställer Oldie undrar jag också över då jag har kontakter/insyn i ett företag som till viss del tar in praktikanter (äldre ungdomar, 20+)med aktivitetsstöd- och det är ju som alla vet för sådär 2900 kr i månaden- heltidsjobb.

Innan de kommer in i åtgärden har de -om jag inte fattat fel- 3 mån karens- alltså 0 kronor.

Det innebär såklart att de inte kan flytta hemifrån och måste såklart till viss del försörjas av sina föräldrar.

Kommer man som invandrare i samma åldersgrupp så får man helt andra ekonomiska möjligheter- för precis samma insatser- både räknat från person och samhälle. Boende och dubbel "lön".

Förklara gärna för mig tänket där- då jag utgår från att alla känner till att det även i Sverige finns familjer som inte har råd att ekonomiskt finansiera sina egna vuxna barn.

Så där är det inom många områden i Sverige, även skattesystemet. Man börjar med ett system som är hyfsat genomtänkt. Sen upptäcker man problem eller särintressen driver på. Då skapas en ändring i systemet som skall lösa ett problem. Sen med tiden så blir det väldigt många speciallösningar och ingen klarar längre av att se helheten.

Har du några siffror som backar upp det?

Sifo har presenterat en opinionsundersökning som visar att 44% av svenska befolkningen tycker vi har tagit emot för många invandrare och 36% tycker att vi har tagit emot tillräckligt många. Alltså 80% stödjer en mer extrem invandringspolitik än den som SD idag för, vilket visar det löjeväckande att påstå att SD är extrema på något sätt.

10% anser att vi borde ta emot fler. 10% vet ej.
(svt.se)

Det kan ju vara så att det finns folk som är kritiska till invandringspolitiken och kritiska till hur integrationen fungerar men samtidigt ser att SD företräds av en samling nötter.

Det är inga odds på att SD lämnas utanför alla förhandlingar om inflytande, det är en självklarhet. Finns inga pengar att vinna på det, oavsett valresultat.

Osvuret är bäst...
Om valet står mellan en rödgrön konstellation där vänster får ett starkt inflytande och en borgerlig allians med ett visst inflytande från SD så kan det ju slumpa sig så att påtryckningarna (vilket jag inte hoppas) blir så stora att sd får igenom en del av sina käpphästar i den politiska kohandeln.

Det kan ju vara så att det finns folk som är kritiska till invandringspolitiken och kritiska till hur integrationen fungerar men samtidigt ser att SD företräds av en samling nötter.

Dessutom är ju inte kritik mot migrationspolitik synonymt med att använda SDs världsfrånvända analys och dra samma korkade slutsatser som dem.

Det får du aldrig svar på tyvärr. Sjoberga har fortfarande inte svarat mig var pengarna ska tas och vilka åtgärder som ska vidtas för att vi ska kunna ta emot våra 80.000 nyanlända. Vilka uppoffringar ska göras? Sänkt a-kassa kanske? Sänkt sjukersättning? Sänkt barnbidrag? Sänt ersätting till pensionärerna?
Att omfördela som hon svamlade om i den andra tråden kräver ju att man har nåt att omfördela. Det finns ju inte något överskott så då måste ju pengarna tas från befintlig verksamhet eller lånas upp med ränta.

Nej inga officiella överläggningar som någon talar högt om i alla fall

Det får du aldrig svar på tyvärr. Sjoberga har fortfarande inte svarat mig var pengarna ska tas och vilka åtgärder som ska vidtas för att vi ska kunna ta emot våra 80.000 nyanlända. Vilka uppoffringar ska göras? Sänkt a-kassa kanske? Sänkt sjukersättning? Sänkt barnbidrag? Sänt ersätting till pensionärerna?
Att omfördela som hon svamlade om i den andra tråden kräver ju att man har nåt att omfördela. Det finns ju inte något överskott så då måste ju pengarna tas från befintlig verksamhet eller lånas upp med ränta.

Nu låg det redan en budget i balans för att ta emot 50.000 flyktingar. Så det oberäknade och obudgeterade tillskottet är 30.000.

Reinfeldt aviserade i sitt tal att en stor del av reformutrymmet riskerar att ätas upp av den här akuta krisen för våra medmänniskor. Varför man ska ställa just invandringskostnader mot specifika andra reformer är en gåta som bara besvaras av puckona i SD (dvs invandring är av ondo oavsett allt annat). Så gör man inte. Man säger inte, nu satsar vi på en ny helikopter till marinen och därför får barnen vara utan läromedel i 3 år i skolan. Eller nu höjer vi a-kassan och därför får vita män över 50 i Katrineholmsområdet inte någon pensionsuppräkning.

Man lägger en total budget i balans. Man ändrar i budgeten totalt och hittar lösningar. Man ställer inte enskilda utgiftsområden mot varandra - det är ointressant utom för de som har ett specifikt intresse att utmåla ett visst område som "problem".

Med de partiledningar vi har idag sker inga inofficiellt heller, av betydelse. Det krävs byte på ett antal poster för att så skulle ske.

Nej inga direkta partiledaröverläggningar. Kanske på lite lägre nivå där ledningen inte nödvändigtvis måste veta allt. Jag tror inte en minut på att vi får veta allt om alla kontakter som sker.

Nej inga direkta partiledaröverläggningar. Kanske på lite lägre nivå där ledningen inte nödvändigtvis måste veta allt. Jag tror inte en minut på att vi får veta allt om alla kontakter som sker.

Den politiska skadan vid en upptäckt av att det pågår betydelsefulla överläggningar med SD är enorm och inte något som något nuvarande parti är beredda att riskera.

Det skulle vara intressant att höra motiveringar till varför man röstar på Fi i den här omröstningen, om någon känner sig manad. Varför är det ett parti man ogillar mest av alla?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka