Det är ju intressant för alla sjuka, pensionärer, utförsäkrade, arbetslösa och Fas3 are att få veta att regeringen tänker skita totalt i deras situation. Hur det ska finansieras är ju intressant och sjobergas svammel i den andra tråden om finansiering får nog betraktas som snömos.
Jag håller med sjoberga i mycket, är inte politiskt insatt att jag kan gå in i diskussioner, utan är en nöjd men tämligen oengagerad miljöpartist sedan de startade upp.
Men just den här frågan som du ställer Oldie undrar jag också över då jag har kontakter/insyn i ett företag som till viss del tar in praktikanter (äldre ungdomar, 20+)med aktivitetsstöd- och det är ju som alla vet för sådär 2900 kr i månaden- heltidsjobb.
Innan de kommer in i åtgärden har de -om jag inte fattat fel- 3 mån karens- alltså 0 kronor.
Det innebär såklart att de inte kan flytta hemifrån och måste såklart till viss del försörjas av sina föräldrar.
Kommer man som invandrare i samma åldersgrupp så får man helt andra ekonomiska möjligheter- för precis samma insatser- både räknat från person och samhälle. Boende och dubbel "lön".
Förklara gärna för mig tänket där- då jag utgår från att alla känner till att det även i Sverige finns familjer som inte har råd att ekonomiskt finansiera sina egna vuxna barn.