Motröstning 2014: Vilket parti ogillar du allra mest?

Vilket parti ogillar du allra mest?

• Socialdemokraterna

Röster: 3 1,4%
  • Moderaterna

Röster: 6 2,8%
  • Kristdemokraterna

Röster: 5 2,3%
  • Vänsterpartiet

Röster: 17 7,9%
  • Folkpartiet

Röster: 0 0,0%
  • Sverigedemokraterna

Röster: 154 71,6%
  • Feministiskt initiativ

Röster: 26 12,1%
  • Miljöpartiet

Röster: 4 1,9%
  • Centerpartiet

Röster: 0 0,0%

• Antal omröstningsdeltagare
    215
  • Omröstning stängd .
Ja, jag skulle inte gjort så eftersom det inte går ihop med min demokratiska tro. Men hon gjorde så.
Det är den missriktade idealismen som ofta slår fel.
Ta nu exemplet med att bussbolag inte vill ha SD reklam på bussen, och man hänvisar till förarnas säkerhet.....vad säger det då om SD motståndare?
Hade varit mycket bättre att bolaget enkelt deklarerat att man inte ska ha ngr valaffischer på bussarna i år, oavsett parti.

Då hade inte SD kunnat hävda (och det med rätta) att det förekommer åsiktscensur av svenska riksdagspartier.

Ja, jag skulle inte gjort så eftersom det inte går ihop med min demokratiska tro. Men hon gjorde så.
Det är den missriktade idealismen som ofta slår fel.
Ta nu exemplet med att bussbolag inte vill ha SD reklam på bussen, och man hänvisar till förarnas säkerhet.....vad säger det då om SD motståndare?
Hade varit mycket bättre att bolaget enkelt deklarerat att man inte ska ha ngr valaffischer på bussarna i år, oavsett parti.

Då hade inte SD kunnat hävda (och det med rätta) att det förekommer åsiktscensur av svenska riksdagspartier.
Kd är förfärligt men om jag bara får välja ett parti så blir det givetvis fascisterna (Sd).
Vilket parti är fascistisk sa du? SD?

med tanke på din terminologi så röstar du kommunistiskt ;)

Eller som man kan läsa hos vänstervänster:Fredrik Reinfeldt var född 4 augusti 1965 i Österhaninge iStockholms län, är en svenskpolitiker. Han är partiledare för facistpartiet (även känt som Moderaterna) sedan 2003

Patetiskt!! :)

Senast ändrad:
Jag tyckte mest att frågeställningen var märklig. Det som efterfrågas är ju snarare "Vilket parti av de som idag har en hyfsat realistisk chans att komma in i riksdagen gillas du minst".
Det är väl intressant? Att folk ogillar t ex svenskarnas parti och kristna värdepartiet goes without saying. Partier i marginalen väcker mer anstöt. I så fall hade jag velat kunna välja två eller tre alternativ.

Fast det är ju inte ett obskyrt och ovanligt urval vi pratar om. Det är samma urval som media har gjort hela året och kommer att göra fram till valdagen.

Jag tycker mest att det verkar tidsödande och tjatigt att behöva gå igenom vartenda knäppskalleparti (finns det tex ett Kalle Anka-parti?) som kan tänkas finnas registrerat varje gång man ska diskutera partierna och valet.

I de kommunala valen, kan det givetvis finnas partier som har inflytande och är av intresse inför valet (oavsett om det är knäppskallar eller inte), men de funkar ju dåligt för en diskussion på Buke, där vi kommer från hela landet.

Har inte mycket till övers för varken FI, KD eller SD. Varför? Tycker att de allihop kommer med för många dumma idéer baserade på konstiga värderingar. Men för tillfället är SD nog hatpartiet nr ett eftersom de för ett par dagar sen bestämde sig för att hålla tal på ett torg precis i närheten av där jag bor med poliser, ett par demonstranter och högtalarsystem från helvetet i släptåg. Eftersom jag jobbar natt låg jag och sov och blev alltså väckt av Jimmie Åkesson :rage::rage::rage:.

Politiker som väcker mig när jag sover kommer aldrig att vara uppskattade oberoende av vad dom säger!:devil:

Fast det är ju inte ett obskyrt och ovanligt urval vi pratar om. Det är samma urval som media har gjort hela året och kommer att göra fram till valdagen.

Ja men det är ju just det som är skillnaden när man ska rösta "tvärtom". Utgår frågeställningen från vad som är mest populärt är det ju inget konstigt att de minst populära partierna väljs bort. När frågeställningen däremot handlar om vad som är minst populärt blir det ju väldigt märkligt när det minst populära inte finns med.

Jag hade inget som helst problem att välja ut SD som det parti av dessa jag ogillar mest. Men det är ju inte svaret på frågan vilket parti jag ogillar mest :)

Nej och det var inte dig jag beskyllde för att ha en dålig demokratisyn heller.

Sen bemötte jag det som jag uppfattade delvis som ett försvar av hennes gärning.
Som sagt, jag tyckte det var lite kul. Och det tror jag fler gjorde, men det gör ju inte att jag tycker det är rätt.

Ja kanske. Så då blir det rätt och roligt?
Men lägg av nu, jag har förklarat vad jag tycker flera gånger nu. Det handlade om att ogilla ett parti, uppenbarligen ogillar hon ett parti.

Jag tyckte inte det var rätt när de sprang runt på stan med järnrör heller, eller när jag fick ett hot-mail från en av deras lokala ledamöter. Men jag antar att det är demokratiskt rätt då. Därav att jag tyckte det var kul.

Så, nu är det bra med det.

Fast det har iofs ganska många SD-anhängare också.

Jag tyckte det var ganska kul ändå när hon gjorde det, eftersom jag har två andra kusiner som inte gör annat än att sprida SD-likes.
Fast det är ju en jäkla skillnad mellan att sprida likes, jämfört med att sabotera en valprocess. Det senare är ngt av det lägsta man kan göra politiskt.

Men lägg av nu, jag har förklarat vad jag tycker flera gånger nu. Det handlade om att ogilla ett parti, uppenbarligen ogillar hon ett parti.

Jag tyckte inte det var rätt när de sprang runt på stan med järnrör heller, eller när jag fick ett hot-mail från en av deras lokala ledamöter. Men jag antar att det är demokratiskt rätt då. Därav att jag tyckte det var kul.

Så, nu är det bra med det.

Ja först förklarar du att du tycker det är fel men det kommer hela tiden något som säger att det var lite kul eller inte gjorde så mkt osv. Inget klart ställningstagande att det var fel utan reservationer.

Nej det är såklart fel att hota folk med järnrör. Men som jag skrev så är inte två fel samma sak som ett rätt. Jag tycker inte att de fel SD gör rättfärdigar andra att sabotera val. Det är att sjunka till samma nivå.

Varför skall jag sluta anmärka på det jag tycker är valfusk?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka