Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är den missriktade idealismen som ofta slår fel.Ja, jag skulle inte gjort så eftersom det inte går ihop med min demokratiska tro. Men hon gjorde så.
Det är den missriktade idealismen som ofta slår fel.Ja, jag skulle inte gjort så eftersom det inte går ihop med min demokratiska tro. Men hon gjorde så.
Vilket parti är fascistisk sa du? SD?Kd är förfärligt men om jag bara får välja ett parti så blir det givetvis fascisterna (Sd).
Det är väl intressant? Att folk ogillar t ex svenskarnas parti och kristna värdepartiet goes without saying. Partier i marginalen väcker mer anstöt. I så fall hade jag velat kunna välja två eller tre alternativ.Jag tyckte mest att frågeställningen var märklig. Det som efterfrågas är ju snarare "Vilket parti av de som idag har en hyfsat realistisk chans att komma in i riksdagen gillas du minst".
Fast det är ju inte ett obskyrt och ovanligt urval vi pratar om. Det är samma urval som media har gjort hela året och kommer att göra fram till valdagen.
Eller så kan man göra som min kusin, hon tog SDs alla valsedlar och la i sin handväska under EU-valet, och gick lugnt ut efter att ha röstat. Så ja, det blir ju typ en motröstning då.
Fast det är ju inte ett obskyrt och ovanligt urval vi pratar om. Det är samma urval som media har gjort hela året och kommer att göra fram till valdagen.
Fast det har iofs ganska många SD-anhängare också.Vilken usel demokratisyn hon har.
Fast det har iofs ganska många SD-anhängare också.
Nu var det ju inte jag som gjorde det, så jag kan inte säga varför hon gjorde det.Ja men två fel blir inte ett rätt.
Det blir svårt att kritisera SD efter att ha sänkt sig till deras nivå.
Nu var det ju inte jag som gjorde det, så jag kan inte säga varför hon gjorde det.
Som sagt, jag tyckte det var lite kul. Och det tror jag fler gjorde, men det gör ju inte att jag tycker det är rätt.Nej och det var inte dig jag beskyllde för att ha en dålig demokratisyn heller.
Sen bemötte jag det som jag uppfattade delvis som ett försvar av hennes gärning.
Som sagt, jag tyckte det var lite kul. Och det tror jag fler gjorde, men det gör ju inte att jag tycker det är rätt.
De hade säkert fler valsedlar.Ok jag ser inte riktigt humorn i att sabotera allmänna val. Men alla har ju olika syn på vad som är humor.
De hade säkert fler valsedlar.
Men lägg av nu, jag har förklarat vad jag tycker flera gånger nu. Det handlade om att ogilla ett parti, uppenbarligen ogillar hon ett parti.Ja kanske. Så då blir det rätt och roligt?
Fast det är ju en jäkla skillnad mellan att sprida likes, jämfört med att sabotera en valprocess. Det senare är ngt av det lägsta man kan göra politiskt.Fast det har iofs ganska många SD-anhängare också.
Jag tyckte det var ganska kul ändå när hon gjorde det, eftersom jag har två andra kusiner som inte gör annat än att sprida SD-likes.
Men lägg av nu, jag har förklarat vad jag tycker flera gånger nu. Det handlade om att ogilla ett parti, uppenbarligen ogillar hon ett parti.
Jag tyckte inte det var rätt när de sprang runt på stan med järnrör heller, eller när jag fick ett hot-mail från en av deras lokala ledamöter. Men jag antar att det är demokratiskt rätt då. Därav att jag tyckte det var kul.
Så, nu är det bra med det.
För att det inte var jag som gjorde det. Och alltså inte har någon påverkan i hennes beslut.Varför skall jag sluta anmärka på det jag tycker är valfusk?