Är du tillbaka hos hästarna nu? Och isåfall hur kom du tillbaka?
Jo jag flyttade ifrån hästarna så jag har dom installade nu sen började jag skolan och kom faktiskt in i en depression under samma tid. Men jag mår bättre nu.
Jag kom tillbaka tack vare en kvinna jag fick kontakt med från min mor. Hon hade haft turridning i yngre dar men har kvar 5 isländshästar nu och hon behövde någon som kunde motionera hästarna samt rida med henne så hon kom tillbaka, hade haft olycka och fick väldig ångest.
Så vi hjälpe varandra tillbaka på samma gång. Hon fick stöd av mig då jag inte tyckte ridning var läskigt, och jag fick någon att ''ta hand om'' kunde inte bara tänka på mig själv. Dock tog det länge innan jag fann den riktiga glädjen jag hade med min egna dam.
Jag har också depression plus en massa andra fel
Men hästar hjälper mig mycket.
Kanske kan en medryttare, typ som jag var, hjälpa dig att komma tillbaka. Det blir alltid mycket roligare när man inte är ensam.
Du kan ju förklara hur du känner lite och vill ha ridsällskap, eller om du bara vill ha avlastning etc. Det är ju extra tråkigt på vintern när det är mörkt jämt men ljuset är snart här.
Finns det något annat du vill göra med hästarna, du behöver ju inte rida. Trickträna? Klicker? Tömkör? Eller bara gå på promenader, jag älskade att promenera med damen. Efter mycket träning kunde jag slänga grimskaftet över halsen på henne eller stoppa ner i bakfickan och hon joggade efter, underbar känsla.