motionera för liten häst

ponny_girl

Trådstartare
hejsan! har en liten tjej hemma som ja tyvärr inte kan rida längre:( men de kommer en liten tjej nån gång ibland å rider eftersom hon e full av energi fast hon e gammal:) hennes sele är sönder för tillfället så kan inte köra än så e de nå som har nått tips på hur hon kan få lite motion, så ja inte får dåligt samvete för att ja bara går en runda me henne;)

Sv: motionera för liten häst

Longering, trickträning, tömkörning, agility, löshoppning, det finns massor man kan göra förutom att rida :)

Jag brukar gå promenader med min dräktiga gamla tant alternativt tömköra eller longera.

Har du en stor häst som du rider? I så fall kan du ju ta med den lilla ponnyn som handhäst när du rider ut.

nån som vet hur man gör när man ska börja trickträna? Får testa å ha som hand häst nån gång men båda e bestämda damer så vi får se hur de går ;)

Om hästen är lätt att leda skulle jag tagit på mig joggingskorna och tagit med den ut på joggingtur med intervallträning. Dom brukar tycka att det är rätt skönt att få springa utan att någon sitter på. Kanske kan ni passa på att ta några riktigt jobbiga skogsbackar också. Löslongering är ju ett annat bra sätt om du nu inte vill bättra på den egna konditionen så mycket, jag inbillar mig i alla fall att det inte sliter lika mycket som vanlig longering eftersom hästen kan välja att hålla fyrkantspåret om den vill. Kanske kan man lägga till lite bommar, cavaletti eller hinder också om man vill få lite mera styrketräning och tankeverksamhet men då kanske man måste vara två som håller koll på vart hästen går.

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 889
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 310
Senast: shia
·
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 804
Senast: MaritH
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 541
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar