L
lliissaa
Hejsan! Jag är lite ny här..så ni får rätta mig ifall jag lagt in tråden fel elr dylikt... Nu till ämnet. Jag och en kompis ska hyra två gamlings hästar från en ridskola där de har tröttnat att gå (tröttnat på att gå på lektion i paddok hela tiden) den ena hästen är ett connemara sto på 25 år och hon var avsedd att min kompis skulle motionera dagligen pga hon lätt blev stel om hon fick stå..sedan skulle den andra hästen (en valack på 26 år) vara som sällskap då min kompis är för stor och för tung för att rida på honom. Men det blev ändrade planer. Min kompis skulle inte klara av allt själv och nu ska jag rida på stoet två gånger i veckan och på valacken en gång i veckan (då jag är liten och lätt) min fråga då jag får lite dåligt samvete i förväg är ifall "en gång i veckan motion" fungerar för en 26årig valack som är en c ponny (har inga exakta mått) och jag är 152 cm lång och väger 40 kilo? Då undrar jag oxxå vilken slags motion som skulle kunna funka en gång i veckan? Obs! Hästarna går på lösdrift och har endast ett skjul att stå i och får därför lite motion i deras stora hage. Blir superglad för svar! Och eftersom hästarna kommer den femtonde augusti så hoppas jag på snabba svar!