Mot illamående

Whisperia86

Trådstartare
Är det någon som har testat någon av dom andra tabletterna mot gravidillamående?
Postafen hjälper men jag blir helt borta av dom istället o då jag har ett jobb som kräver 100% fokus o där jag inte kan komma ifrån för att spy så måste jag hitta en lösning. Har en tid till bm på fredag men det är ju några dagar dit som jag ska överleva på jobbet....

Tror inte det finns något annat än Postafen receptfritt. Jag har provat mig igenom en del av det receptbelagda sortimentet.
Lergigan - Jag blev otroligt trött. Jag sov, så jag kände inte att jag mådde illa.
Lergigan Comp - Jag är överkänslig för koffein och mådde inte alls bra av de tabletterna.
Primperan - Fick restless legs och en väldig orokänsla i hela kroppen (står som biverkan såg jag sen...).
Zofran - Det som faktiskt hjälpte. Fick huvudvärk av den, men huvudvärken var lättare att leva med än illamåendet.
Ondansetron - Samma verksamma ämne som Zofran, alternativet som Apoteket byter till när de måste ta det billigaste. Var inte alls lika verksamt som originalet, men jag fick ingen huvudvärk heller... Läkaren fick skriva i receptet att de inte fick byta läkemedel.

Finns även seaband på apoteket, som man har på handlederna och som trycker på en punkt som dämpar illamående.

Liknande trådar

Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 276
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 822
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 746
Senast: Enya
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 656
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII