D

Donalds

Har funderat på att skaffa möss..:idea: Har haft fyra dvärghamstrar men tycker de är lite "sega".. Jag känner inte någon som har möss eller så men tycker de verkar ganska pigga och glada.. Mamma tycker jag kan fånga en i stallet:smirk: men jag tror jag håller mig till tammöss.. Någon som vet hur de är i temperamentet och lite av varje..
:bow:sam för svar!

De är väääääääldigt små, och kissar ganska mycket=lukt om man inte byter i buren ofta....funderat på gerbiler?

Nästan alla mina har fått cancer eller andra sjukdommar.
Förutom en Totte han är över 2 år nu och är inte änns ruffsig i pälsen.
Möss lever ju inte så länge, min första mus blev hos en annan ägare (han såldes ganska kvikt för mamma gillade inte lukten då)
han blev 4 år och 3 månader!
Möss är snälla, bitts så gott som aldrig men de är ganska tråkiga i längden :crazy:

Skaffa gerbil istället om du vill ha livliga djur ;)
Jag har haft tre stycken möss och dom var söta och snälla men inte speciellt livliga :cool:
Själv har jag 8 marsvin, en guldhamster och till sommaren blir här två råttor också (blir dotterns råttor) :banana:
Gerbil tycker jag är för livlig :D

Jag tycker gerbiler passar mej perfekt! Men du har rätt, de kräver massor av aktivering, gnagsaker och lösspringning.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 347
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 756
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Det skedde en liten konflikt på mitt arbete mellan min chef och min kollega (online så jag såg allt de skrev på den gemensamma gruppen...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 388
Senast: Ullmerkott
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama