Sv: Möss...

Visst är hon :love:

Ska låna hem nån hane från affären sen för jag kan inte låta bli att avla tydligen :p jag har dock inga problem att lämna ifrån mig dom sen. De flesta går till "finmöss" och jag har ju tränat på att inte behålla :D

Kommer dock bara ta en kull åt gången, väl mycket med tre kullar ungar i akvariet :D

Oj, vad roligt att det fungerar fast de inte har växt upp tillsammans!
Avbiten svans :eek: vad hemskt, stackars liten.
Jaaa, jag vill se! :love:

Mina bäbisar öppnade sina ögon idag!!! :eek: Helt plötsligt blev de ännu sötare tycker jag. Herregud...

Haha!

Det kan väl inte bli värre än Lillegris dock... som fortfarande är hyper hela tiden!!! Hon gör fortfarande sådana där tjurrusningar upp för armen på mig, upp i håret, in under tröjan. Då är det bara att ta ut henne så hon får klättra på väggarna och springa av sig ordentligt. Det händer inte lika ofta längre, tror hon har fullt upp med att bygga sina gångar och allt annat som måste göras och ibland vill hon bara upp och gosa in sig i nacken och ligga där ett tag (som hon gjorde när hon var bäbis) :love:
Men den popcorn perioden gick aldrig över :rofl:

Å andra sidan så har jag ju aldrig behövt hålla reda på 9 st popcorn på en gång :eek::eek::eek: Hjälp!

Senast ändrad:

Såg att ungarna diar på KAJSA!!!
Betyder det att de har sagt fel till mig och att ungarna är hennes och inte Klaras?! *panikpanik*

Den andra var väl också ev på tjocken?
Om honan låter sig dias så kan det ju vara så att hon har mjölk; att det då är hennes ungar eller att hon också ska få ungar.

Dom diar ju ofta på olika honor om man har flera honor med ungar i samma bur, det är ingen fara.

Har du sett vilken dom brukar dia annars?

Kajsa är den som ser dräktig ut, hon har en ordentlig bulle på magen.

Jag har inte sett dem dia på Klara men det är hon som är inne hos ungarna mest.
Kajsa far omkring lite överallt (hon har även byggt ett till bo). Men nu när ungarna är större så är det bara Kajsa som jag har sett att ungarna hänger fast på när hon går ut ur boet. Klaras juver är inte ens hälften så synliga som Kajsas heller.

Kajsa är även den som puttar in ungarna i boet när de kikar ut, eller bär tillbaka dem om de kryper ut.

Hoppas, hoppas att det är Klaras ungar, blir ju en himla påfrestning på Kajsa om hon ska föda två kullar på raken.
Men vad jag vet så väntade både Klara och Kajsa ensamma i en bur i djuraffären ca en vecka innan jag hade möjlighet att hämta dem. Om det stämmer kan det ju omöjligt vara Kajsas ungar?

jag tror inte det är Kajsas ungar, det låter lite väl tätt även om hon skulle vara täta kullar, det tätaste jag fått är att honan fått kull 2 strax innan kull 1 är avvanda på fast föda

Kajsa har ju inte fött de ungarna hon antagligen har i magen än, de kan ju vara så att de pluppar ut först om en vecka, eller två (läste att dräktigheten kunde vara längre om de precis fått en kull) eller så kommer de närsomhelst och då är hon ju inte mamman till tvåveckors ungarna.

Hoppas du har rätt!

Tack så mycket för att ni tar er tid att svara på alla mina hundra frågor förresten!
Guld värt! :bow: :bow: :bow:

Och ja, det var betydligt mycket svårare att ta kort på dem idag!
De skulle klättra på kanterna mest hela tiden men några kort fick jag iallafall:

33tgefs.jpg

fn4hnq.jpg

a47ekx.jpg

28vzu4i.jpg

:D Graviditeten klär henne tycker jag. Hon ser så go ut <3

Mia_R: Jaaaa :love: Tack! De är som små skuttande sockerbitar hela högen, hihi.

Och jag kan ta vilken som. Psst, säg inget till sambon bara :angel:

De blir inte direkt mindre söta när de öppnat ögonen.

Liknande trådar

Hästhantering Jag/vi har ett problem med en utav hästarna i stallet som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka. Igår tog jag den aktuella hästen i...
Svar
4
· Visningar
1 780
Senast: Leoni
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 533
D
Däggdjur Hej, Fick för några dagar sedan hem en lejonhuvad kaninhona på 12 veckor. I början var hon jätterädd och så fort man ens kom in i...
Svar
8
· Visningar
1 412
Senast: dancehall
·
R
Hundavel & Ras Skriver under anonymt nick för att inte råka hänga ut någon.. Jag har köpt en tik för avel. Rasen är av liten vallhundstyp som ska...
Svar
14
· Visningar
2 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka