Morrmorrmorr.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morrmorrmorr.

Är detta ett skämt?

Fruktansvärt löjligt och en ren bagatell. Är man inte smart nog att räkna ut vem någon svarar till även om de tagit din alldeles egna personliga svarsknapp, kanske man inte ska vara på ett forum för allmänheten, utan göra ett eget och bara diskutera med sig själv (åtminstone jag skulle få intelligenta svar då, men jag är ju inte blond).

Om du läser mitt inlägg en gång till så kanske du ser vad jag har skrivit?

(Tråkigt att du inte är blond, blondiner är åtminstonde skämtsamma. :angel: )

Ibland kan man faktiskt - som jag sagt flera gånger - veta om personen verkligen menar en själv, eller inte.

Men ja, jag kan hålla mem om att sånna uppenbara saker är onödiga, även fast jag gärna skriver sånna för att retas.. :angel:

Fast så himla svårt är det väl inte att använda sig av knappen till den personen man svarar? :confused:

Jag läser iaf igenom 'frågan' lr liknande innan jag svarar någon(=där är knappen "snabb-svar" ) :p
Man går väl inte ner längt/längre ner på sidan när man ska svara någon som skrivit mitt i tråden?

Jag antar att ni är sånna som inte kommenterar särskrivning & felstavningar, eller osammanhängande meningar?

Nej, för jag tycker det är onödigt på ett internetforum om jag ändå förstår vad som menas.

Trots att jag är svensklärare (och därmed ser det mesta), så kan jag skilja på i vilket sammanhang saker skrivs, det vill säga om det är en viktig skoluppgift eller ett inlägg som snart försvinner i cyberrymden..

Dessutom verkar det ju finnas självutnämnda språkpoliser så det räcker här..

Som någon sa angående knapplån så är det en sak om man verkligen inte förstår, men här verkar många tycka det är kul att spela dumma. 'Va, var det till mig, jag har ingen halt häst?'

Typ.. :p

Fast så himla svårt är det väl inte att använda sig av knappen till den personen man svarar? :confused:

Om jag skriver ett svar till tråden i allmänt, inte riktat till en viss person, så ser man för det första på inlägget vad det står, jag antar att folk här iaf är läskunniga... Dessutom kan det vara ganska lång tråd, och då tar jag helt enkelt bara knappen längst ner... Så funkar det på andra forum, och så antar jag att det funkar även här???

Jag läste alla inlägg du hade gjort innan jag skrev mitt tidigare. Något som jag gör, innan jag uttalar mig om saker. Jag har utmärkta kunskaper i svenska och min syn är det inget fel på, jag skulle gärna se att du belyste precis vad det var jag skulle se att du skrivit.
Blondiner är mest roliga för att de oftast (det finns undantag, men du verkar inte vara ett sådant, tyvärr) inte fattar så mkt. Du gör ju tex bort dig rejält iom den här tråden.:rofl:

Glömde en sak, som du ser så använder jag din knapp när det är ett specifikt inlägg jag svarar på, men allmänt då tar jag bara en knapp ja, man brukar kunna (även kvinnor) se skillnad på olika varianter av inlägg dvs inlägg rent allmänt, och inlägg riktade mot en särskild person...

Jag läste alla inlägg du hade gjort innan jag skrev mitt tidigare. Något som jag gör, innan jag uttalar mig om saker. Jag har utmärkta kunskaper i svenska och min syn är det inget fel på, jag skulle gärna se att du belyste precis vad det var jag skulle se att du skrivit.

Kan ju citera det ajg skrev i FÖRSTA inlägget, som du uppenbarligen har missat, trots att du verkar tycka att du är perfekt:

Den senaste tiden har folk snott min knapp i iprincip Varje tråd. Skrivit nånting som skulle kunna ha varit åt mig och sen har dom mage att bli sura när jag svarar dem

Blondinskämt må vara roliga, men dina är det då inte.
Tack för att du förstår att jag fattar mer än "vanliga" blondiner.. :angel:

Senast ändrad:

Jag rekommenderar även dig att läsa ursprungsinlägget, som jag även har förklarat i ett till inlägg i tråden.

Jag har inte någonstans specifikt skrivit att jag blir sur på dem som skriver ett allmänt inlägg i tråden.

Sen så syftar jag definitivt inte på folk som skriver ngt TILL ts/trådenm, utan de inlägg jag syftar på har varit riktade till ngn mitt I tråden, eller de i slutet (och de har då snott min knapp trots att mitt inlägg varit i mitten) - för att förtydliga mig lite. Hoppas du förstod den luddiga förklaringen. :p

Senast ändrad:

Ja men då är det ju ditt eget fel om du svarar dem, fast du vet att de inte menade att det var till dig, det har ju med sunt förnuft att göra, att man inte behöver gå in i ngn slags "pekpinnediskussion" med de som bara tagit närmsta knappen och det är helt uppenbart.
Vart har jag skrivit att jag är perfekt?
Enligt mig är ingen ens är i närheten av att vara det. Jag är det definitivt inte!
Människan är en svag ras.
Varför du citerar de citat du gjort fattar jag inte eftersom jag redan läst det där, och kommenterat det minst en gång innan.

Angående blondiner tillhör du troligtvis den starkt sämre halvan.... Och du... det är inga skämt, vilket kan förklara att du inte skrattar...

Senast ändrad:

Men har du svårt att förstå? :crazy:

Jag pratar om de inlägg som SKULLE KUNNA VARA TILL MIG..
Hur svårt är det att förstå den meningen?
Klart som f*n jag svarar på det som är skrivet till mig, om det verkar vara till mig. Jag har inte för vana att ignorera inlägg.

Lär dig diskutera utan att hoppa på folk.

Men har du svårt att förstå? :crazy:

Jag pratar om de inlägg som SKULLE KUNNA VARA TILL MIG..
Hur svårt är det att förstå den meningen?
Klart som f*n jag svarar på det som är skrivet till mig, om det verkar vara till mig. Jag har inte för vana att ignorera inlägg.

Lär dig diskutera utan att hoppa på folk.

Nej, jag har inte svårt att förstå svenska alls, du behöver inte skrika...
Skulle kunna vara är ett jävligt vagt begrepp och rent teoretiskt skulle alla inlägg kunna vara till dig, eller hur?
Jag har heller aldrig påstått att du ignorerar inlägg.

jag kan diskutera, och det bra (fast det beror ju på hur mkt motparten förstår, förstås).

Du borde lära dig att behärska ditt humör.

Känns som detta är färdig-diskuterat för ett tag sedan.
Låser innan det blir värre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 768
Senast: Jamtland
·
Bukefalos Jag tar nu steget från att vara smygläsare till att skapa en egen användare (10 år senare, hej!) men är lite osäker på hur jag bäst...
Svar
4
· Visningar
991
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka