Morrmorrmorr.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morrmorrmorr.

Okej bäst att vara tydlig

vita: nähä du har ju ALDRIG tråkigt :p
förstod du nu att det var till dig då?

Jag håller med dig om att det är irriterande. Särskilt förvirrande blir det när det är någon livligare diskussion och man får ett upprört inlägg riktat mot sig, och man inte vet om det var till mig eller någon helt annan.

Men måste allt hela tiden vara riktat till någon?

Är det inte helt uppenbart riktat till dig så är det nog bara ett allmänt inlägg i diskussionen, trots att personen kanske gjort något så fruktansvärt som glömt att skriva *kl*.

Varför inte bara låta det vara? Jag tror de flesta förstår ändå..

I vissa fall blir det väldigt lätt missförstånd, som tex i bildtrådar.
Om man kommenterar någons bild och undrar var någon köpt sin tröja eller vad det är för stam på hästen blir det ofta förvirrat om man frågar/svarar fel person.

Ofta ser man någon ge X en komplimang - Vilka fina ögon du har.
Då svarar Y glatt - Åh tack så mycket!
Då får den som skrev inlägget försöka förklara att det var X ögon som var fina men Y har också fina ögon osv. Krystat och halvpinsamt.

Vad snurrigt det blev...;)

Då ska jag börja använda mig av era knappar i fortsättningen då. Ingen av er som får bli sur/upprörd, eller kommentara det för ni måste fatta det själva! :D :banana:

Är detta ett skämt?

Fruktansvärt löjligt och en ren bagatell. Är man inte smart nog att räkna ut vem någon svarar till även om de tagit din alldeles egna personliga svarsknapp, kanske man inte ska vara på ett forum för allmänheten, utan göra ett eget och bara diskutera med sig själv (åtminstone jag skulle få intelligenta svar då, men jag är ju inte blond).

Det är faktiskt redigt jobbigt när dom inte kan lära sig att skriva knapplån!!!!!!
Och hur mycket man förklarar för alla vad det är och fast det finns trådar om det så verkar vissa för tröga för att fatta det. Mig tog det typ 2 min att lära mig förstå knapplån!

Javist, jag är väl för trög då eftersom jag inte fattat vad det betyder! trevlig ton..

Själv irriterar jag mig mer på sådana som envisas med att skriva typ "vadå, nu fattar jag ingenting? är det där svaret verkligen till mig? :confused: Jag har då ingen halt häst :mad:"
,när det är huuuur uppenbart som helst att svaret är riktat till trådskaparen som frågat något angående sin halta häst, till exempel.

90% av inläggen där nån frågar om -Var det där till mig så framgår det faktist ganska klart och tydligt att det är till tråden i allmänhet det är riktat, inte till en viss person... Buke är nog ett av de få forumen på nätet som det faktist måste skrivas ett kl för att folk skall förstå att det inte är riktat åt dem...

Carolus sedan länge med i: VVKL

Du ser att det finns en knapp "svara detta inlägg" under alla inlägg? Som nu tryckte jag på knappen "svara detta inlägg" som var i ditt inlägg. Därför står det nu uppe till höger i min ruta att detta inlägget är ett svar till dig. Om man bara tar knappen längst ner, men inte menar inlägget som svar till just den personen, så skriver man "knapplån" så att alla ska förstå att man inte svarade just den personen.
Fattar du? ;)

wow, hade då aldrig trott att man skulle behöva kunna alla förkortningar för att få vara med att skriva här på buke.
säger som nån sa tidigare, big deal liksom?

men tack för din förklaring!:) nu ska jag försöka sluta irritera er..

Själv irriterar jag mig mer på sådana som envisas med att skriva typ "vadå, nu fattar jag ingenting? är det där svaret verkligen till mig? :confused: Jag har då ingen halt häst :mad:"
,när det är huuuur uppenbart som helst att svaret är riktat till trådskaparen som frågat något angående sin halta häst, till exempel.

Jag tror inte att det är att de inte förstår det, utan för att de vill markera att man har svarat på fel knapp/inlägg.;)

Jag tror inte att det är att de inte förstår det, utan för att de vill markera att man har svarat på fel knapp/inlägg.;)

jo det är ju det jag menar. De förstår mycket väl att svaret är riktat till TS och inte dem själva, men ändå ska de hålla på och spela dumma bara för att någon inte använt sig av knapplån...

Om jag får säga vad jag tycker så är det mycket jobbigare att läsa igenom trådar där folk svammlar bort hela tråden och svarar oseriöst, när någon frågar något.
Att försöka lista ut vem ett inlägg är riktat mot är väl ingenting..

Fast det är ju ganska onödigt det också. Att irritera andra med flit, när KL faktiskt är ett förhållandevis välkänt begrepp här på Buke.
Ja är det så, så irriterar jag nog folk ganska så bra i verkliga livet, på det sättet jag är faktist, många kanske som blir provocerade...

Vågra Vägra KL... jag är med i många vågra vägra klubbar... :D:D:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 768
Senast: Jamtland
·
Bukefalos Jag tar nu steget från att vara smygläsare till att skapa en egen användare (10 år senare, hej!) men är lite osäker på hur jag bäst...
Svar
4
· Visningar
991
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka