Morrmorrmorr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Vita_N_6520

Trådstartare
Vad irriterad jag blir! *suck*

Varför kan folk inte använda knapplån, eller rätt svarsknapp? :p

Den senaste tiden har folk snott min knapp i iprincip Varje tråd. Skrivit nånting som skulle kunna ha varit åt mig och sen har dom mage att bli sura när jag svarar dem :p

Bara idag har "jag" fått minst 4 svar som inte varit riktade till mig.

Stackars mig som måste genomlida denna tortyr! :cry:

Sv: Morrmorrmorr.

"plingplong" -Dagens Ilandsproblem ;)

nej men skämt å sido, det är jobbigt när man inte vet om personen ifråga kanske har svarat en, eller nån annan..

Det är bara här folk inte fattar vem man skrivit till och sen dessutom blir sura för att man "tagit" deras knapp.

Big deal liksom, lite får man väl fatta själv..

det är möjligt att jag är en bov i dramat här, för jag har aldrig lärt mig vad ordet knapplån betyder och har aldrig kommit mig för att fråga eftersom jag inte velat kapa trådar.

så.. explain?

Det är faktiskt redigt jobbigt när dom inte kan lära sig att skriva knapplån!!!!!!
Och hur mycket man förklarar för alla vad det är och fast det finns trådar om det så verkar vissa för tröga för att fatta det. Mig tog det typ 2 min att lära mig förstå knapplån!

ja det låter ju som en sjukt stort problem indeed

Nirak

Tror väl kanske att det handlar om "alla barn i början".

det är möjligt att jag är en bov i dramat här, för jag har aldrig lärt mig vad ordet knapplån betyder och har aldrig kommit mig för att fråga eftersom jag inte velat kapa trådar.

så.. explain?

Jag är inte den bästa på att förklara men under varje inlägg finns det en svara på detta knapp. Om man vill svara TS (trådskaparen) så trycker man helt enkelt på dennes "svara på detta" knapp.
Men om man nu har läst några sidor och inte orkar klicka sig tillbaka för att svara på TS inlägg så kan man klicka på användarens "svara på detta" knapp ovanför men då bör man skriva *KL*; dvs. knapplån.
Det kan man även göra om man vill säga något generellt i en diskussion som inte är riktat till någon speciell.
Förstår du? :D

Du ser att det finns en knapp "svara detta inlägg" under alla inlägg? Som nu tryckte jag på knappen "svara detta inlägg" som var i ditt inlägg. Därför står det nu uppe till höger i min ruta att detta inlägget är ett svar till dig. Om man bara tar knappen längst ner, men inte menar inlägget som svar till just den personen, så skriver man "knapplån" så att alla ska förstå att man inte svarade just den personen.
Fattar du? ;)

Det är bara här folk inte fattar vem man skrivit till och sen dessutom blir sura för att man "tagit" deras knapp.

Jag håller med. Även om det är bra att använda sig av KL eller framförallt rätt svarsknapp.

Jo, såklart att man alltid strävar efter att svara rätt, just för man vet hur det är här..
Det vill säga folk som skäller på newbies, trots att det är sååå uppenbart vilket inlägg de svarat på ändå.

Som för att markera revir eller nåt annat fjantigt.

Och skulle man trots allt inte fatta vem det är till kan man ju fråga, utan att vara otrevlig.. :idea:

Ja det är verkligen ett Ilandsproblem. :p

Men det är så grymt jobbigt, när det händer Varje dag! :(

Men många gånger är det väldigt svårt att veta om inlägget är riktat till en själv, eller till någon annan. Speciellt när det handlar om en diskussion där det inte ÄR uppenbart vem man svarar till.

Och jag håller med. Lite får man faktiskt fatta själv. Det står ju trots allt ganska tydligt "svara på detta".. :devil: :angel:

Men måste allt hela tiden vara riktat till någon?

Är det inte helt uppenbart riktat till dig så är det nog bara ett allmänt inlägg i diskussionen, trots att personen kanske gjort något så fruktansvärt som glömt att skriva *kl*.

Varför inte bara låta det vara? Jag tror de flesta förstår ändå..

Men jag syftar inte på SÅNA inlägg, som jag redan skrivit.

Som jag skrev i ursprungsinlägget, fast mer tydligt:
Om jag och x skriver något liknande i en diskussion, så kommer y och skriver ett, ngt för mig förvirrat inlägg - från min svarsknapp, alltså till "mig". Jag svarar och då blir y sur för det och skriver att det minsann inte var till mig. osv. :p
Sånna råkar jag ut för jämt känns det som.

Och i många många trådar blir hela tråden förvirrande och konstig pga att folk använder fel svarsknappar.
Tänk dig själv om jag skulle skriva detta till ex Steffffie (valde bara nån) nu istället för dig. Hur skulle man kunna veta vem det var riktat till då?

Var det verkligen riktat till mig? :eek:

Jag som trodde det var riktat till nån annan. Jag har ju aldrig tråkigt lixom.. :angel:

Men jag syftar inte på SÅNA inlägg, som jag redan skrivit.

Som jag skrev i ursprungsinlägget, fast mer tydligt:
Om jag och x skriver något liknande i en diskussion, så kommer y och skriver ett, ngt för mig förvirrat inlägg - från min svarsknapp, alltså till "mig". Jag svarar och då blir y sur för det och skriver att det minsann inte var till mig. osv. :p
Sånna råkar jag ut för jämt känns det som.

Och i många många trådar blir hela tråden förvirrande och konstig pga att folk använder fel svarsknappar.
Tänk dig själv om jag skulle skriva detta till ex Steffffie (valde bara nån) nu istället för dig. Hur skulle man kunna veta vem det var riktat till då?
Ja hej tjena Crolin! :bow:
Allt vä.... nähä!

*bara dummar mig*

Sorry!:D

Ja men visst är det störigt när nån tar nåns knapp och svarar den 3 inlägg ovanför.
Lite förvirrande kan det ju vara. :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 768
Senast: Jamtland
·
Bukefalos Jag tar nu steget från att vara smygläsare till att skapa en egen användare (10 år senare, hej!) men är lite osäker på hur jag bäst...
Svar
4
· Visningar
991
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka