Morris and nolan, gold collection

Danaa

Trådstartare
Någon som har en sån sadel? Positivt och negativt?

Funderar på att köpa en men skulle vilja veta vad andra har för erfarenheter av dom?:)

Sv: Morris and nolan, gold collection

Det gäller att du gillar riktigt stora knästöd. Jag gillar knästöd, men blev helt låst när jag provade en Morris & Nolan.. hualigen :eek:.

Men det är ju onekligen en populär sadel av god kvalité.

Ja men jag tror jag behöver de, i sadeln jag har nu åker knät nästan framför, ser bedrövligt ut!:) Men jag funderar, jag har en jacson sadel nu som är x-vid och dom säger att jacson x-vid är som en vid i andra storlekar. Funderar om en 31 M&N kommer passa honom? Vad tror vi?:P

Var lite luddig. M&N stöd är uppbyggt så man har stöd ovanför knät, därmed blir benet väldigt låst. Men som sagt, det finns ju många som gillar det.

Jacson xvid ligger på knappt 95 grader om jag inte missminner mig (har själv en jacson). Jag TROR att M&N:s 31 ligger på drygt 100 grader så det kan ju bli för brett. Å andra sidan kanske 30 blir för smalt. Det är viktigt att prova eftersom det kan finnas skillnader på sadlar i samma märke/modell/bomvidd.

Aha ja men de kan nog passa mig!:)

Aha bra att någon har koll:) Ska låna hem den och pröva, hoppas verkligen den passar verkar ju vara bra sadlar!:)

Är de någon skillnad på M&N 31 för ponny och stor häst? eller är graderna dessamma? Lite nyfiken, har nämligen en kompis som har en M&N 31 fast 16" så hon trodde de var en ponnysadel.

Jag har en nu som är väldigt trevlig att rida i. Skön sits (gel) och rejäla knästöd, man sitter ganska still i den. Snygg är den också tycker jag. Ska dock sälja min eftersom den inte passar nuvarande häst.

Jag har haft en o de är riktigt bekväma. Personligen föredrar jag mindre knästöd men om du gillar det så kommer du nog gilla M&N.

Jag bara älskar de sadlarna, de är så bekväma och sitter så bra i dem :D

Älskar M&N. Eller, rättare sagt, har inte ridit i nån på sådär en 3 år så kanske har ändrat tycke och smak. Men det är en av mina drömsadlar.

M&N gold collection avskyr jag...just den sadeln...hade en sådan själv...i några dagar..gelsitsen känns inte och stöden tyckte jag inte om och nej..jag gillade inte ngt av sadeln. Men alla gillar olika! Har inte provat andra M&N, bara den modellen. En i stallet hade en M&N av annan modell, den såg trevligare ut.

Har en :love:M&N flatback 16 33tum och älskar den inte så djup lr mkt knä stöd men guuuuud så skön men har man sämre balans ska man nog leta efter något annat,men annars är det bra kvalitet min är 2007 och den ser forfarande ny ut.Kanon kvalitet:bow:Passar en rakare.bred rygg...

Har M&N både dressyren och flatbacken, gillar dom skarpt, dock kan flatbacken ibland kännas lite hård i stätet när man rider lite längre, och då menar jag ca 2-3 timmar, dressyrsadeln skulle jag kunna bo i, den är riktigt skön!

har haft/har MN gold collection på båda mina ponnier och kan bara säga att det är de skönaste sadlarna jag ridit i :love: de slår både stübben, prestige och wellington med hästlängder.

knästöden är ju ganska stora men inte överdrivet, helt lagom i min smak:)

plus att de bruna sadlarna är extar läckra;)

tänk också på att det är skillnad i bommarna beroende på om den är före eller efter 2005.

den nyare är bredare vid manken än den gamla och kräver således en större storlek :)

Nu har jag fått hem den och jag tycker den ligger bra, kanske en aningens vid men den är nästan tom på stoppning så de borde man väl kunna stoppa upp?
Men de finns plats både runt manke och för ryggen på honom och jag älskade sadeln, shit äntligen kunde jag sitta i hans trav!:)

Jag köpte en ny M&N i våras. Älskar den. Det är den senaste modellen ( 2006). Dom äldre tycker jag inte om. Den jag har, har lite mindre och längre knästöd jämfört med den äldre modellen. Så kolla vilket år sadeln är ifrån.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
568
Senast: FrDrake
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 401
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 578
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar