Morrande Jack Russel

L

Lena64

Jag undrar om någon kan hjälpa mig för jag får så olika svar. Kanske någon som har erfarenhet av detta. Vill få ordning på honom som är 13 mån och väldigt tuff. Om min Jack Russel ligger och morrar på mig, skall jag då bara låta honom morra, och börja leka med honom ex kasta en boll, för att avleda det. Eller jag skall säga till honom, ex skrika NEJ! Tacksam för råd!

Sv: Morrande Jack Russel

Det är jättesvårt att förklara hur man ska korrigera en morrning via nätet. Det kan bli så fel. HUR morrar han är frågan, i vilka situationer och av vilken trolig anledning? Kan du beskriva mer ingående vad problemet rör sig om? Är han nafsbenägen? etc..

Du ska INTE skrika, ta ett tag om nacken och tryck ner honom tills han lugnar sig. Ser du inte på Cesar Millan? Detta håller han på med i varje program, alltså markerar att det är HAN som är ledaren. JR är en jäkligt tuff hund.

Du ska INTE skrika, ta ett tag om nacken och tryck ner honom tills han lugnar sig. Ser du inte på Cesar Millan? Detta håller han på med i varje program, alltså markerar att det är HAN som är ledaren. JR är en jäkligt tuff hund.

Jag har aldrig sett Ceasar Millan ta en hund i nacken och trycka ner den!

Men som MrsScabtree skriver så kan det vara svårt att ge tips och råd ang något sådant över internet då situationen som hunden morrar i är oklar. Dessutom behöver man kanske veta varför hunden morrar.

Utan att veta varför eller ha sett hunden så skulle jag tippa på att han testar ledarskapet.

Varför han morrar tror jag är för att han försöker ta över ledar rollen, ex:när vi klappar vår andra hund, en labrador som han har fullständig makt över. Han är riktigt arg när han morrar, visar tänder. Han har försökt att bita oss ett fler tal ggr och lyckats med mig en gång. Den gången bet han mig i hakan för att jag stod och öste av mat från en tallrik som inte var hans. Efter detta hände så har han blivit ännu tuffare, men jag markerade väl inte riktigt tydligt den gången. Kasta in han i hans bur bara. Kanske är det en kamp med mig vem som är högst på rangordningen? Det är en riktig tuffing! Och jag förstår att jag måste bli ännu tuffare, men ville ha lite tips så det inte blir fel.

:bow::bow: så har jag gjort på *min* jack russel som gärna tog till tänderna och nu gör hon aldrig det

Du, jag skulle passa mig för att skriva ut sådana tips till en människa du aldrig träffat och ännu mindre då du aldrig träffat hunden och sett hur situationen uppstår etc..

Det där kan få förödande konsekvenser om man inte "kan" plocka ner hunden på rätt sätt och kan se skillnad på när hunden givit upp eller när den fortfarande "laddar" och tycker sig vinna situationen.

Till TS:

Ta kontakt med en bra hundinstruktör som kan hjälpa er igenom detta!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: animalasia
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 760
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 369
Senast: Hellhound
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 836
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka