Morra på kommando eller andra udda trix

Aaricia

Trådstartare
Är det någon som lärt sin hund morra på kommando? Hur gick ni tillväga?

Kanske någon som lärt sin hund nån anna speciell grej... Jag håller på att trixa med min väldigt lättlärda rottis, men märker att begränsningarna ligger hos mig.

Ge mig lite inspiration! :)

Sv: Morra på kommando eller andra udda trix

Försök verka rädd och viska upprört, "hör, nu kommer busen." Men risken är ju stor att han skäller i stället. Kör med kommandot morra, när han gör det, så mycket beröm. Dom kopplar snabbt vad det rör sig om. INGEN ska komma och säga att en hund är dum och inte fattar. Man kan i princip lära dom nästan vad som helst, fast med en gnutta tålamod och daglig träning.

Jag började kampa med min hund med hennes leksaker. När hon morrade så sa jag "morra" och berömde. Nu morrar hon om jag säger morra och även på handsignaler som jag lagt till komandot i efterhand. Om jag gör ett litet morr när vi leker så kan hon morra med.
Den andra hunden har väldigt lätt för att härma ljud. Hon lärde sig genom att kolla på den andra hur hon gjorde. Men med henne sitter det inte säkert än.

Försök verka rädd och viska upprört, "hör, nu kommer busen." Men risken är ju stor att han skäller i stället. Kör med kommandot morra, när han gör det, så mycket beröm. Dom kopplar snabbt vad det rör sig om. INGEN ska komma och säga att en hund är dum och inte fattar. Man kan i princip lära dom nästan vad som helst, fast med en gnutta tålamod och daglig träning.

citerar detta men det är riktat mot ts.

det är ju ett bra sätt OM man gör det på rätt sätt..
om hunden morrar när den inte ska morra tex på andra hundar eller vid tillfällen då man inte vill ha en morrade hund tex hundar på tv osv
ska man ju inte berömma när hunden morrar ( vi detta fel tillfälle) och tro att den lär sig något av det. utöver att matte tycker att jag är duktig som morrar åt den där hunden (även om man sa komandot morra samtidigt som hunden morrar)

så jag tycker man ska vara försiktig är man lär in morra
och välja rätt teknink när du lär in din hund att morra, så du inte får en hund som morrar där den inte borde för du kan ju egentligen inte straffa den för att morra på fel tilfälle då det kanske är du som ägare som lärde den att det är ok att morra.

:D lycka till

Ja, jag vill ju inte berömma om/när han visar aggresivitet mot andra hundar, men att leka fram det tror jag funkar. Då brukar vi faktiskt morra mot varandra, i leken, även om han är den tysta typen.

Jag håller på att lära min hund yla på kommando. Jag säger "Hur låter vargen?" och så ylar han. :)
Tränar in det med hjälp av vargyl på cd skiva och glassbilen.

Min förra hund frågade jag "Var är snoppen?" Då vände han sig hastigt runt och tittade om den var där (stack fram)... Vet inte varför jag började säga så, men det var ganska kul eftersom han hade så rolig min, som att snoppen lurpassade under magen på honom! Jag gör inte så med min nuvarande vovve... :D

Min kompis pappa lärde deras hund en rätt rolig sak:

Han frågade:
Vad gör tjejerna i Stockholm, varpå hunden kastade sig på rygg.:rofl:

Ursäkta, alla 08:or.. ;)

Jag började kampa med min hund med hennes leksaker. När hon morrade så sa jag "morra" och berömde. Nu morrar hon om jag säger morra och även på handsignaler som jag lagt till komandot i efterhand. Om jag gör ett litet morr när vi leker så kan hon morra med.
Den andra hunden har väldigt lätt för att härma ljud. Hon lärde sig genom att kolla på den andra hur hon gjorde. Men med henne sitter det inte säkert än.

Jag lärde också min förra hund att morra när vi kampade. Min signal var att trycka lite på nosen som en knapp. Det var ganska lätt för det låg för henne att leka på det sättet. Hunden jag har nu morrar inte i något annat sammanhang än när han vaktar så där för har ajg avstått. Jag har helt enkel inte funnit någon bra naturlig ingång till morrningen och därför lärt honom andra saker.
Men visst går det att lära dem allt möjligt, bara att det tar längre tid.

Min kompis hund har lärt sej att morra när man pekar fuckyou mot honom (ojoj vad tattit det lät att skriva) jaja det är inte så anv'ndbart med kuL :P

Med hjälp av klicker kan man lära hunden precis vad som helst!

Ha det så kul

//Gilly

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
960
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 251
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 611
Senast: fixi
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka