pulkaskurk
Trådstartare
Min häst får bara hö, vitaminer/mineraler och vatten men efter att jag ridit brukar jag ge honom ett par motötter/äpplen som belöning.
Men häromveckan fick jag skäll för at jag ger honom äpplen/morötter, enligt personen som sa det är det stor risk att hästen skulle få fång av det pga det innehåller mkt socker och melass?
Hästen i fråga har aldirg haft fång eller varit på annat sätt sjuk.
Kan det verkligen vara farligt och ge honom ett par morötter och äpplen som belöning då?
Jag har alltid givit mina hästar äpplen/morötter för att jag tycker det känns bättre än hästgodis.
Så nu undrar jag helt enkelt bör jag sluta ge hästen det eller är personen som skällde på mig ute och cyklar?
Och om jag bör sluta med det, vad rekommenderar ni att ge istället då?
Blev så konfunderad, har aldrig tänkt tanken att det inte skulle vara bra
Men häromveckan fick jag skäll för at jag ger honom äpplen/morötter, enligt personen som sa det är det stor risk att hästen skulle få fång av det pga det innehåller mkt socker och melass?
Hästen i fråga har aldirg haft fång eller varit på annat sätt sjuk.
Kan det verkligen vara farligt och ge honom ett par morötter och äpplen som belöning då?
Jag har alltid givit mina hästar äpplen/morötter för att jag tycker det känns bättre än hästgodis.
Så nu undrar jag helt enkelt bör jag sluta ge hästen det eller är personen som skällde på mig ute och cyklar?
Och om jag bör sluta med det, vad rekommenderar ni att ge istället då?
Blev så konfunderad, har aldrig tänkt tanken att det inte skulle vara bra