Mörkbrunt på gråskimmel!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare horseloverno1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 374
H

horseloverno1

Jag ska köpa (besiktning kvar) ett 11 årigt (så hon kommer väl inte bli vit eller?) gråskimell sto...
All min utrustning är mörkbrun.
Dilemma! Är det big no-no eller vad tror ni? Min sadel är en Prestige Versaille och jag älskar den. Även om den inte passar på nytillskottet så är ju all annan utrustning brun... :p

Så vad tror ni, kan man matcha med typ schabrak o så till det bruna för att få det att se snyggt ut till skimelln?
Hur i så fall? :laugh:

Sv: Mörkbrunt på gråskimmel!

ja det går jättebra med brun på gråskimmel. och alla vanliga gråskimmlar blir vita, annars är dom konstantskimmel och dom ser helt annorlunda ut i färgen, typ stickelhåriga.

Är det så??? :laugh:
Vad glad jag blir isåfall! Så även om hon är rätt grå nu som 11 åring så kommer hon bli vit/vitare? :laugh:
Jag tycker vita är mycket snyggare än gråa nämligen :o

ja så sant det står gråskimmel i passet och inte konstantskimmel så kommer hon bli vit. det är olika hur snabbt dom skimmlar av.:)

Klart du kan ha brunt på skimmel!

En konstant skimmel skimlar inte av i ansikte och ben.

Inte det? :p
Jag ser massor dagligen :p

Jag tycker att det är jättesnyggt med brun utrustning på skimmlar! Bara att shoppa vidare :)

självklart kan du har mörkbrun utrustning till din gråskimmel. tycker att mörkbrunt är helt klart snyggast.

det enda jag tycker är fult på skimmlar (och alla andra färger) är svart utrustning, det ser jättetråkigt ut.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 133
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 374
Senast: Wera
·
Utrustning Har bestämt mig för att köpa en helt ny uppsättning schabrak/lindor till mitt sto och behöver råd i följande mycket viktiga fråga: Vilka...
Svar
18
· Visningar
1 830
Senast: Tagliabue
·
B
Utrustning hej jag har lite funderingar kring sadel och dess tillbehör... jag har varit iväg med min dotters häst på sadelprovning och det visade... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 990
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar