Mörkbrunt kandar med mässingsspännen.

freike

Trådstartare
Som rubriken lyder, finns det någon som vet vem som tillverkar mörkbruna kandar med mässingsspännen? Och då menar jag kandar med inåtvända spännen vid bettet. Jag har sökt både på forumet och på google men inte hittat något. Någon som vet?:confused:

Sv: Mörkbrunt kandar med mässingsspännen.

döbert
os
sabre

finns hur mycket som helst ;)

förutom de ovanstående har nämnt finns bla:
Lyckås
Jacson
Passier

mm mm

*kl*
Ja, det finns en del märken :bump:, men Jacson har tyvärr inte med inåtvända spännen

Fast Lyckås har väl inte inåtvända spännen på sina träns/kandar? :(

kör på Sabres... så snyggt!!!!!!!!!

Tack alla för förslagen!:bow: Som ni har upptäckt så är det inte så många utom de riktigt dyra märkena som uppfyller alla mina krav. Tänkte att jag skulle klara mig lite billigare undan....:angel: Men för tillfället har jag förälskat mig i Passier Libra, har ju faktiskt ett riktigt överkomligt pris också!

Jo, jag har sett innåtvända spännen på deras träns och kandar! :bump:

Delvis *KL*

Fast Lyckås har inga riktiga mässingsspännen utan bara guldfärgade = blir silverfärgade ganska fort :( i alla fall var det så senast jag kollade på Globen.

Har själv vart inne i den svängen, hittade tillslut ett men då var det små ovala mässingsspännen och tygelhakar nere, gillar inte riktigt att dom är ovala men det var det närmaste jag kunde komma till ett överkomligt pris. Det är dock märkeslöst, väldigt bra kvalitet på lädret så jag misstänker att det är någon form av examensjobb från någon blivande sadelmakare el dyl :idea:

Jag tolkar ditt inlägg som att du upplevde samma problem som jag gör nu. Jag har också försökt hitta begagnat men de kandar jag hittat på begagnatmarknaden har alla rostfria spännen. Och de nya jag hittar med mässingsspännen har inte inåtvänd hakar. Förutom de dyrare där man ofta kan "pussla ihop" kandaret som man vill ha det.

Jodå jag upplevde precis samma, jagade som en galning.. När jag tänker efter så hittade jag faktiskt ett, ca ett halvår efter det att jag köpt mitt nuvarande, på Globen var det. Kommer tyvärr inte ihåg märket, priset låg på ca 1500:- Det bästa är nog att hålla utkik på mässor och dyligt.

Här kommer en bild på mitt i alla fall, det ända jag retar mig lite på som sagt är dom runda spännena, det hade varit perfekt om dom varit ovala..

18466880.jpg

Kom förresten på, köp de spännen du vill ha och lämna till en sadelmakare och få dem utbytta eller byt dem själv. Inte för att jag tycker att runda spännen stör men om du störs av dem så byt ut dem. Funderar själv allvarligt på att göra så med ett "billigare" brunt kandar. Hakarna syns ju inte så de behöver ju inte bytas.

Hmpf.. Jag som tittade på vartenda av de hundra miljoner träns och kandar de hade i affären utan att hitta något. Kanske fuskletade då. :angel: Då finns hoppet i alla fall. :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
667
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 037
Senast: valpköpare
·
Utrustning Hej! Jag har googlat och sökt i forumet men inte hittat något svar på min fråga, men finns det någon tråd dom tar upp specifikt denna...
Svar
5
· Visningar
1 539
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka