mörk ring runt kloroten?

Allevo

Trådstartare
Valpen på 6 månader har nyligen fått en mörklila ring runt roten på en del av sina vita klor. Är det pulpan eller bör jag rådfråga veterinär? Han verkar inte lida av det heller med ömma tassar etc.

Sv: mörk ring runt kloroten?

Att bara ringa och kolla med din vanliga veterinär/klinik kostar knappast något och är bästa sättet att stilla oron:)

Kan han ha stött emot något med klon så det har uppstått en liten blodutgjutning? Ungefär som när vi sparkar emot något med en tå.

Jo men tror inte det är svamp då det är i klon och inte som ett extra lager runt om utanpå.

dpmatte: skulle tro det men ska ringa veterinären på måndag ändå.

Här är två bilder på hur det ser ut. Inte superkvalité och det är mer mörklila färgning, inte brunt. Några gissningar?
För tyvärr har inte veterinären telefonöppet förrens på måndag och detta klassas inte som akut.

photo.php

photo.php

Re: Det syns bäst på andra bilden på tån längst till vänster

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 318
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 420
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 499
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Vår rottistik är 6 månader gammal. Ända sedan vi fick henne så har hon haft upprepade urinvägsinfektioner och kissat en hel del inne...
Svar
11
· Visningar
2 105
Senast: eldkyss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka