Sofie_B
Trådstartare
Jag gifter mig om två veckor och känner lite stress över det här med morgongåvan. Traditionellt sett så är det ju något mannen ger till kvinnan, men nuförtiden verkar det vanligaste att man ger varandra något. Hur har ni gjort? Vad har ni gett och vad har ni fått? Jag har förstått det som att min man kommer att ge mig ett smycke. Jag hade gärna sett att vi skippade det då jag tycker att det i sig är en rätt förlegad tradition (jag behöver inte ett smycke för att trygga min pension liksom) och det är ju mycket man "får" kring bröllopet ändå (all kärlek och värme ifrån dom som är med, talen, uppmärksamheten, kläderna, ringarna, resan osv osv), men nu vet jag att min man redan har köpt en morgongåva.
Jag har inte så mycket pengar kvar, hela bröllopsbudgeten kommer att gå åt även utan morgongåvan, så jag vill inte lägga så mycket pengar på det. Har ni några bra förslag?
Jag har inte så mycket pengar kvar, hela bröllopsbudgeten kommer att gå åt även utan morgongåvan, så jag vill inte lägga så mycket pengar på det. Har ni några bra förslag?