More questions

MissFideli

Trådstartare
Bebbarna är nu 2 veckor och alla har öppnat ögonen och börjar snoka runt i sin hage.

1. Båda honorna fräser ibland när man kommer nära. Dom fräste massor åt min mamma igår, men det är väl för att dom inte känner igen henne. Frågan är varför dom fräser? Ingen av dom verkar rädd eller bli överraskad.

2. Den lila pratar väldigt mycket i sömnen. Idag tidigt på förmiddagen, vaknade jag av att hon skrek 2-3 ggr och både jag och Yoga blev alldeles stirriga. Men när jag tittade på henne, verkade hon lite förvånad själv, lillstumpan. Pratar kattungar överlag i sömnen? Alla mina gör det :crazy:

3. Lillpojken har ju varit först med allt utom att komma ut ur mamma, men trots att han försökt en hel del, orkar han inte gå mer än något steg innan han börjar skaka och darra. Men han verkar inte bli anfådd, och han växer bra så hjärtat är jag inte orolig för.

4. Ögonen verkar lite si och så, alla har stunder då ögonen eller iaf ena ögat, verkar svullet. Det är inte rött, men dom ser ut som dom gör när dom öppnar ögat. Dock inget exra rinnande eller så, men såklar är dom "kattungeblöta" i ögonen fortfarande.

5. När kommer tänderna? Lilla blåvita tjejen ha redan börjat visa intresse för mammas matskål och den konstiga bruna maten där i.

Ögonen öppnas efter 14 dagar ungefär, men synen är inte fullt utvecklad förrän ännu någon vecka/några veckor senare. Så att kattungarna fräser ÄR att de blir överraskade om något dyker upp, det är ju liksom deras försvar.

Funderade på det först, för den enda som verkar se ordentligt är lillpojken. Fast han är lite vinglig och går nästan in i saker och det är ju inte så underligt om han inte ser ordentligt.

Tack så jättemycket !! :bow: :bow: :bow:

är det så att ögena är blåa hos alla bäsar först och sen blir dom sin riktiga färg ??
Nisses ögen är grå-svarta ,han själv är vit med gråa fält och tre månader...kommer han ha den här färgen då ??

Varken våra katter eller kattungar har pratat i sömnen så vitt jag vet. dom sover ju inte lika länge eller på samma tider som vi gör men visst är kattungar såååååååå söta! :bump: :bump: :bump:Vi är birma uppfödare och när birma bebisar föds är deras päls kritvit som sedan utvecklar färg.

Japp, alla kattungar har blå ögon. Yogas var blå när jag tittade på henne första gången vid 4 veckors ålder, när jag fick hem henne var dom hasselnötsbruna och nu är dom perfekt mörkgul färg.

Jag har ju lådan ståendes alldeles vid sängen, så jag hör dom i princip hela tiden :love:

Maskade katter är så vackra !! Tänkte behålla en unge ur nästa kull (om ingen av dessa blir kvar) och då para med en maskad hane. Yoga har inget maskat i släkten alls vad jag vet, så jag kan välja på de flesta. Fast det gäller ju att välja rätt, eftersom jag måste para den cp-bärande ungen igen för att få maskat sen. Men en av mina drömfärger är just en mörk brunmaskad eller kanske en chokladmaskad :love: :love: :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 932
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 516
Senast: Mahonia
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 891
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka