Sv: Monty roberts
Jag tror fortfarande du misstolkar tanken bakom denna tråd.
Vi diskuterar inte hans tankesätt ("metoder" hur han går till väga när han väl är med hästarna och visar upp på en clinic), vi diskuterar inte (än) huruvida han är girig.
Vi diskuterar huruvida han ljugit om några saker i sin bok, eller inte.
Endel vill (som jag redan påpekat) säga att det inte spelar någon roll om han ljuger eller inte, jag vill hävda att det gör det.
Åtminstånde för mig.
Inte för att jag är "en nyfiken jävel som lägger mig i" utan för att jag anser att hur en person är påverkar hans/hons tankesätt i allt.
Så jag passar på att Formulera frågan igen.
Har Monty Roberts ljugit i sin bok eller inte?
Svaret lär vi inte få veta i denna tråd den närmsta tiden skulle jag tro.
Egentligen är det meningslöst att diskutera det just nu eftersom bevis åt Något håll saknas.
Troligast därför diskutionen spårat ut till att bli en diskution om hans "träningssätt".
Jag tror fortfarande du misstolkar tanken bakom denna tråd.
Vi diskuterar inte hans tankesätt ("metoder" hur han går till väga när han väl är med hästarna och visar upp på en clinic), vi diskuterar inte (än) huruvida han är girig.
Vi diskuterar huruvida han ljugit om några saker i sin bok, eller inte.
Endel vill (som jag redan påpekat) säga att det inte spelar någon roll om han ljuger eller inte, jag vill hävda att det gör det.
Åtminstånde för mig.
Inte för att jag är "en nyfiken jävel som lägger mig i" utan för att jag anser att hur en person är påverkar hans/hons tankesätt i allt.
Så jag passar på att Formulera frågan igen.
Har Monty Roberts ljugit i sin bok eller inte?
Svaret lär vi inte få veta i denna tråd den närmsta tiden skulle jag tro.
Egentligen är det meningslöst att diskutera det just nu eftersom bevis åt Något håll saknas.
Troligast därför diskutionen spårat ut till att bli en diskution om hans "träningssätt".