Montésadel....

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare trav_malin
  • Startdatum Startdatum
Sv: Montésadel....

Tro det eller ej.... men den har fäste för käk & ryggstycke, samt mini öglor för förbygeln.:banana:

Jo jo, men hur hållbart är det? :p Så att inte sadeln går mitt itu när hästen rycker till i käken eller så :eek: om man druttar i backen tänkte jag :rofl:

Jo jo, men hur hållbart är det? :p Så att inte sadeln går mitt itu när hästen rycker till i käken eller så :eek: om man druttar i backen tänkte jag :rofl:

Jag tror (...det gör man i kyrkan...) att det är välsytt & väl genomtänkt.:cool:
Är jag inte helt ute & snurrar så går det en "rem" mellan de båda fästöglorna (till käken & ryggstycket alltså)
De som tävlar med dessa sadlar borde ju veta - hoppas att någon av dem hör av sig och berättar "hur det är på riktigt":angel:

Om ni inte väger mer än 55 med montésadeln vad stoppar ni då i era viktvojlockar. har samma problem men vill så gärna tävla.

Blyplattor. Finns i välsorterade järnaffärer.
För egen del så valde jag att köpa en tyngre sadel istället men för mig fattades bara 2-3 kg.

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·
Kläder & Bli fin Är det nån som har koll på hur skor från Helly Hansen brukar vara i modell och storlekar? Jag får upp reklam på en ny modell av...
Svar
2
· Visningar
260
Senast: tanten
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
718
Senast: Miingla
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka