Montésadel

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Duff
  • Startdatum Startdatum
D

Duff

Vad har ni för paddar under er montésadel?? Gärna bilder! Och har ni en sadel med hel- eller halvbom?

Sv: Montésadel

Till snabbjobb har jag den tunga (3kg) med helbom och antiglidpadd plus polypadkopia under.

Till tävling har jag en lättare sadel (500g) med bara antiglidpadden och nummervojlocken under.

Till snabbjobb har jag den tunga (3kg) med helbom och antiglidpadd plus polypadkopia under.

Till tävling har jag en lättare sadel (500g) med bara antiglidpadden och nummervojlocken under.

antiglidpadd??? det har jag aldrig hört talas om.. vart har du köpt den?= har du några bilder på det. en sån skulle jag vilja inskaffa...:)

Den är av neopren och ganska tunn. Jag har köpt den på Jägers galoppshop, det finns även andra varianter i de flesta ridsportbutiker. Den gör att sadeln ligger helt stilla. Jag hade stora problem med det i början då starthästarna är slimmade och följdaktligen utan mage som håller grejerna på plats. ;)

Padden syns lite närmast hästen på denna bilden.
debut.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 633
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
439
Senast: Pegasus63
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev aningen förvirrat i dressyrmomentet på Arbottna Horse Show på lördagen. Plötslig rusar nämligen en älg in och levererar en ökad...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka