Montéryttarna

Sv: Montéryttarna

solros skrev:
Det har körts väldigt många lopp med bara bra hästar, ibland körs det lopp med bara dåliga hästar... Det är någon som vinner då också...;)

Ja, fast då måste det ju ändå vara en som är bättre :angel: ;)

det finns alltid en del duktiga lokala förmågor, för att få reda på dom så måste man nog mingla runt o höra lite....Vi har ju Petra Edqvist o Anna Rönning t ex här....

Snurrfian skrev:
Inte presterat något framför vagn? Ursäkta men hon vann v75 innan montén ens var funderad på... Så även med Criks Hurricane... Däremot blommade båda upp efter att ha startat monté, men i Daylights fall tror jag snarare att det var miljöombytet som gjorde det hela...

klart att dom presterat, fel ord men det jag ville ha sagt var att dom tjänat mycket pengar som dom inte haft en chans att tjäna om dom inte fått starta i montén. Och Criksens kariärr har jag stor koll på. Har varit delaktig i hans liv sedan han var ett. Så jag måste säga att jag känner den hästen bra och han är ett riktigt seghuvud att köra men trivs som fisken i vattnet med en ryttare på ryggen.
Så på den saken är jag säker.

Senast ändrad av en moderator:

Jag håller på o peppar min äkta hälft att han ska ta montelicens,inge problem säger han.Inte ,svarar jag,hur är det med dina extrakilon då?Dom får jag bort hur lätt som helst,när du väger lika som mig ska jag börja träna sa han.När jag var 1 kilo ifrån (det skiljde 7 kilo)så drog han ner på sitt ätande på jobbet o gick ner 3 kilo. :devil: .Jag är envis som synden,så snart kanske Imperial kommer ut under ryttare o jag blir 10 kilo lättare. Inget ont som inte har någe gott med sig.

martha skrev:
Ni får väl starta på åmål då :D
för visst var det han som tävlade med tågen ?? :rofl:
Ja han tävlar med tågen,bryr sig inte fast det är godståg som åker,han är bra underlig våran "Sprattel". Det där med Åmål fattade jag inte?

Mehl skrev:
Ja han tävlar med tågen,bryr sig inte fast det är godståg som åker,han är bra underlig våran "Sprattel". Det där med Åmål fattade jag inte?

tåget går ju där på bortre långsidan :rofl: Har ni tur så kommer det precis när ni är där :D

Zenith skrev:
Jag säger bara USCH vad många på Å*y som inte kan rida. Montéryttare alltså. MED licens :devil:
Kan väl tillägga att jag har en liten hög med bekanta med montélicens och dessa har INGEN balans öht när de rider. De stör hästen långt mer än de hjälper. Dessutom har vissa inte nåt "körvett" i huvudet vad gäller hur man ska bete sig i löp.
Naturligtvis finns det de som kan rida också, det är inte det jag menar på. Vad jag undrar är bara hur folk som rider så dåligt egentligen kan ha licens? Det är inte bra för sporten. Eller hästarna.

Jag bara klagade i stallet idag på alla usla ryttare :D men som många sa så är det en ny sport och det tar ett bra tag innan det blir några fasta catch-riders som rider.. Nu är det så många som vill "testa-på" så det är en sån period som man får dras med....tyvärr :confused:

MEN det skulle inte skada med en klass av proffs-ryttare och en klass av lärlings-ryttare som i Frankrike... då kanske "skiten" naturligt skulle sållas ut :angel:

Igår var det en tjej som klart deklarerade att hon hade noll koll i defileringen, hon visste inte vart hon skulle vara och hon var jätte nervös... Hästen hoppa o hon vred ut o preja andra hästar till galopp... grattis :mad:

Gammeln skrev:
hur mycket böter fick hon då :) = störande av medtävlare

Dom sov igår.. inte en böter... Sen en uuuuselt ledd volt fick jag på köpet (jag hade spår 3) så alla blev ju sena.. men ingen omstart ine... :mad:

Montéryttare skrev:
Dom sov igår.. inte en böter... Sen en uuuuselt ledd volt fick jag på köpet (jag hade spår 3) så alla blev ju sena.. men ingen omstart ine... :mad:
1. Då får man ju uppmärksamma dom genom att inkomma med en protest och be dom titta på filmen.
2. Får man en dålig volt så SKRIKER man MATERIALFEL ju :idea: Finns väl alltid nån rem att rätta till :smirk:

Gammeln skrev:
1. Då får man ju uppmärksamma dom genom att inkomma med en protest och be dom titta på filmen.
2. Får man en dålig volt så SKRIKER man MATERIALFEL ju :idea: Finns väl alltid nån rem att rätta till :smirk:
Jag blev 2á endå...så jag är nöjd :rofl: :D värre för en kompis som fick galopp ist :crazy:

Montéryttare skrev:
Jag blev 2á endå...så jag är nöjd :rofl: :D värre för en kompis som fick galopp ist :crazy:
Jamen då ska du väl inte klaga. Hade allt gått rätt till kanske du inte ens hade fått matlappen :p

Gammeln skrev:
Jamen då ska du väl inte klaga. Hade allt gått rätt till kanske du inte ens hade fått matlappen :p

Jorrå, då hade vi vart m i segerstriden tom...så det var väl synd, men va fasiken... det tar vi egen nästa gång :D :devil:

Najtan Tabac skrev:
klart att dom presterat, fel ord men det jag ville ha sagt var att dom tjänat mycket pengar som dom inte haft en chans att tjäna om dom inte fått starta i montén. Och Criksens kariärr har jag stor koll på. Har varit delaktig i hans liv sedan han var ett. Så jag måste säga att jag känner den hästen bra och han är ett riktigt seghuvud att köra men trivs som fisken i vattnet med en ryttare på ryggen.
Så på den saken är jag säker.

Fast tjänat stora summor har de ju gjort tack vare att de har startat i Frankrike, om de hade startat här hemma i sverige så hade de nog inte fått en enda rubrik...
Men visst, klart att en del hästar kan tända till när de får tävla under ryttare!

ghost skrev:
Det förstår du väl, att tjäna ett par miljoner är väl ingen prestation??? ;)

Tänkte inte på det... En annan är ju liksom nöjd om man inte har gått allt för mycket minus... Och anser att hästen har gjort en jätteprestion som gjorde ett kanonlopp, att det sedan inte blev några pengar finns det ju miljoner andledningar till... :angel:

Vad är p21? Urvridare? Lallare? Är ny här å har ingen aning om travtermer:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 317
Senast: Gotthard
·
Trav Äntligen börjar det hända något! STC:s montéserie 2009 ökar till 84 lopp 090209 kl 13.30 STC:s uppskattade montésatsning 2008...
Svar
3
· Visningar
1 207
G
Trav Jag har funderat länge på att gå med i montéklubben här i stan och kanske ta licens, men har aldrig kommit mig för... Jag har ridit hela...
2
Svar
21
· Visningar
2 229
Senast: BitterAss
·
A
Trav Hej. jag är en tjej som ska skriva en bokserie om ett stall där man föder upp monté-hästar.Därför behöver jag lite mer kött på benen när...
Svar
1
· Visningar
4 000
Senast: misscocacola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V