• Trav
  • Trådstartare Trådstartare snuttis_linsan
  • Startdatum Startdatum
S

snuttis_linsan

jag har en nordis som gått på travet men hon klarade inte av att dra sulkyn hon blev halt men nu har jag ridit henne sen i sommras och hon har inte visat nått som helst tecken på skada så jag funderar på monté tror ni det skulle funka ? är det kul föresten nån som har provat? .. har gått trav sen förut:D

Sv: Monté??

Hej

Varför blev hon halt? Vad för slags skada hade hon?

Hältan kanske visar sig i snabbjobb?

mvh/ A

hon har någon senskada för att hon har inte visat något jag har kört litesnabbjobb med henne .. fast det var flera år sen hon fick skadan . men jag ska rida mer innan för jag har inte pli på henne liksom :crazy:

snuttis_linsan skrev:
hon har någon senskada för att hon har inte visat något jag har kört litesnabbjobb med henne .. fast det var flera år sen hon fick skadan . men jag ska rida mer innan för jag har inte pli på henne liksom :crazy:

Om hon inte höll för att gå framför sulky skulle jag inte testa att göra montéhäst av henne. :crazy:

Visst finns det senskadade hästar som kommit tillbaka men senorna blir aldrig lika starka som innan då det är annan typ av vävnad som bildas när senan läks.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 798
Senast: mamman
·
Ridning Har en häst 6 år (föredetta travare) som jag nu haft i snart ett år som slutade i travet när vi köpte honom och övergick till ridhäst...
Svar
5
· Visningar
1 601
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: Sirap
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat