• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Eldkvasten
  • Startdatum Startdatum
E

Eldkvasten

Någon som har bra träningstips? Till hästen alltså (själv har jag fått rota fram mina gamla joggingskor) Jag rider ett pass på banan i veckan, en riktig långtur på skogsvägar hemma varje vecka och så tar vi långa skritt promenader med korta inlägg av trav övriga dagar när hon inte vilar efter jobb. Pluss att jag försöker att rida henne lite dressyr för att bygga muskler på rätt ställen. Hon går bara monte så sele har jag inte brytt mig om att skaffa.... Jag tycker själv att det verkar vara bra för henne för hon är en ganska het häst men lite tips är ju aldrig fel att få!

Sv: Monte!

Eldkvasten skrev:
Någon som har bra träningstips? Till hästen alltså (själv har jag fått rota fram mina gamla joggingskor) Jag rider ett pass på banan i veckan, en riktig långtur på skogsvägar hemma varje vecka och så tar vi långa skritt promenader med korta inlägg av trav övriga dagar när hon inte vilar efter jobb. Pluss att jag försöker att rida henne lite dressyr för att bygga muskler på rätt ställen. Hon går bara monte så sele har jag inte brytt mig om att skaffa.... Jag tycker själv att det verkar vara bra för henne för hon är en ganska het häst men lite tips är ju aldrig fel att få!

Dom riktigt bra monté hästarna går nästan aldrig för sadel utom i lopp... Så att tänka på är att köra snabbjobben hemma men kanske rida lite emellan jobben för vagn...

Jag rider en dag i veckan max på tävlingshästarna... Försöker ha så att dom kan gå iform, öppna o sluta... och styrka i steget så att dom orkar bära upp sig själva ordentligt. För att förebygga skador.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 236
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 565
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 749
Senast: tuaphua
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka