monté, lopp?

Sv: monté, lopp?

ja det finns det.. En kompis till mig har 1 häst som hade 317 kr på sig när han startade i tisdags.. Många av dom hästarna han startade emot hade 0 kr..

Jag har inte sett något lopp som varit utskrivet för nollpoängare, tittade på propositionerna för maj-juli och kan bara hitta ett som är stängt vid 70, men kanske nån annan sett stängda vid lägre? Däremot finns det en del som är tillägg vid 20-30, men jag skulle tycka det skulle kännas jobbigt att anmäla ut en häst där den får möta hästar som tjänat över 100 på tillägg, jag anmäler inte ut, om jag slipper, sulkyhästar i sådana proppar heller ska sägas.

Det "minsta" jag sett var på Färjestad i augusti 2005. Stängt vid 40'. Skulle ha ridit där men hade bokat greklandsresa innan jag visste om det... :-(
Men visst tror jag det finns lopp för hästar med mindre "pengar på banken". Gäller bara att hitta dem och hoppas att det är på en bana inom sitt "resområde". ;-)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Travaren Evartti har nu tjänat sammanlagt 1 156 145 euro i prispengar på sina lopp. Det är mer än den legendariska Viesker vann under...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Proffstränaren Anders Eriksson, 34, kör nästa lördag sitt största lopp någonsin: Svenskt Trav-Oaks. Stallet har också fått in sex hästar...
Svar
0
· Visningar
99
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En allvarlig olycka har inträffat på Jägersro trav- och galoppbana under söndagen. En person klämdes illa när startboxen föll ihop...
Svar
0
· Visningar
176
·
Katthälsa :arghh::arghh: Katten har dragit in loppor och jag får snart panik. Hon har givetvis medel mot alla sånna där äckliga småkryp och HON...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka