Mönsterklippning

warg

Trådstartare
Ni som mönsterklipper era hästar - vad har ni för knep för att få det snyggt? Hur för ni över mönstret på hästen?

Sv: Mönsterklippning

Jag ritar med märkpenna om jag känner att behov finns. Bra klippmaskin och stadig hand är väl det viktigaste.

Och så tålamod. :)

stripes_by_tarjeis-d30jxzj.jpg

c5213ea7876f977296ee390294eeaa95.jpg

skriver för att hitta tråden igen! ska bli intressant att få höra allas knep ( och bilder) :D

Kl.
Någon som gjort ngn snygg klippning fram på hästen? Min pålle helklipps inte utan klipper bara hals, bog o bringa ( om hon inte helt plötsligt skulle få behov av mer) o skulle vara kul med tips på snygga såna klippningar eller mönster som man kan ha där, kanske på bogen eller så :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 874
Senast: Ketrawzc
·
  • Låst
Hästvård Någon som vet vilken hästars som Oskar Öhrströms häst Ivory är? Det finns hästraser som orkar mer än andra , men var fick Oskar och...
Svar
3
· Visningar
333
Senast: Görel
·
Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
624
Senast: BoYo
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
996
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka